کد خبر: 25229| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۱۲ خرداد سال ۱۴۰۳ | ساعت ۱۴:۲۴:۰ | تعداد بازدید: ۳۲۶

جلسه 959 شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده به ریاست دکتر فرهمندپور و با حضور اعضای شورای فرهنگی اجتماعی خانواده و زنان در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.


به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر فهیمه فرهمندپور، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهانش اظهار کرد: ما فقدان امام(ره) را تجربه کرده‌ایم تلخی آن لحظات را هرگز فراموش نمی‌کنیم و دیگر آن تلخی تکرار نشده بود تا اینکه شهادت حاج قاسم سلیمانی اتفاق افتاد و امروز هم تلخی از دست دادن رئیس جمهور را تجربه می‌کنیم.
وی ادامه داد:‌ مقام معظم رهبری فرمودند مکتب شهید سلیمانی قابلیت بحث، گفتگو و نظریه‌پردازی دارد. سیره مدیریتی آیت‌الله رئیسی نیز باید مورد توجه نظریه‌پردازان قرار گیرد چراکه نگاه، راه و نوع مواجهه رئیس جمهور شهید به‌عنوان یک جریان حکمرانی شکل جدیدی از مواجهه با قدرت است. آیت الله رئیسی نگاه تقوامحور به حکومت داشت، می‌توان در این زمینه نظریه‌پردازی کرد.
رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: راهبرد آیت‌الله رئیسی درباره موضوع زنان و خانواده اساسی، ماندگار و ریشه‌دار بود. در حالی که موضوع زنان همواره در انتخابات‌ها و رسانه‌ها مورد توجه بوده است اما آیت‌الله رئیسی به موضوع زنان و خانواده نگاه راهبردی داشتند.
دکتر فرهمندپور تأکید کرد: باید از رویکرد آیت الله رئیسی در عرصه‌های مختلف از جمله در حوزه زنان و خانواده به‌گونه‌ای پاسبانی کنیم تا کسانی که قادر نیستند این رویکرد را ادامه دهند، اصلاً نتوانند وارد این میدان شوند.
در این نشست دکتر انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در ارائه گزارش عملکرد دولت در زمینه زنان و خانواده بر بیمه صددرصدی ناباوری، بیمه اجتماعی زنان روستایی دارای سه فرزند، بیمه زنان در دوران بارداری تا شیردهی، اعطای تسهیلات به زنان خانه‌دار، حمایت از زنان سرپرست خانوار، تدوین سند آسیب‌های اجتماعی زنان، آموزش مهارت های زندگی به زوج‌های جوان، آموزش به زوج‌های روستایی، آموزش به دختران 16 تا 18 سال و موارد فراوان دیگر تأکید کرد.
 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7