کد خبر: 21616| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۱۳ آذر سال ۱۴۰۱ | ساعت ۹:۵۵:۰ | تعداد بازدید: ۵۰۴

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در دومین یادواره ۲۰۵ شهید گردان روح الله لشکر پنج نصر خراسان رضوی با بیان اینکه ما از خودمان راضی و از خدا ناراضی هستیم گفت: رزمنده ها و شهدا ذره ای خودبرتربین و خودمحوری نداشتند چرا که خودمحوری را باعث کوچک ماندن و رشد نکردن می دانستند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در دومین یادواره ۲۰۵ شهید گردان روح الله لشکر پنج نصر خراسان رضوی با حضور خانواده‌های شهدا و پیشکسوتان و فرزندان رزمندگان گردان روح‌الله و قشرهای مختلف مردم در سالن انقلاب اسلامی مجتمع فرهنگی آیه‌ها مشهد برگزار شد، گفت: شهدا ره یک ساله را یک شبه رفتند چرا که با اخلاص، شجاع و فداکار بودند و بدون گذراندن درس دانشگاه و حوزه در مسیر سلوک حق بودند.
حسن رحیم‌پور ازغدی با اشاره به حدیثی از پیامبر که می فرمایند از شما می خواهم دارای صفات ورع، اجتهاد، صدق الحدیث، سجده و رکوع های طولانی باشید، افزود: شهیدان و رزمندگان گردان روح الله مصداق این حدیث هستند.
وی با اشاره به سخن امام راحل(ره) که می فرمایند آنهایی که از آمریکا می ترسند علتش این است که تهذیب نفس نکردند و توحیدشان ضعیف است و وعده دشمن را باور می کنند و در نهایت شکست می خورند، تصریح کرد: شهیدان و رزمندگان گردان روح الله به وعده های دنیوی دل نبستند و از تهدیدهای دنیوی هم نترسیدند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: رزمندگان و شهدا کسانی بودندکه خودمحور نبودند و هرگز از خود راضی نبودند اما از خدا راضی بودند ولی ما از خودمان راضی و از خدا ناراضی هستیم.
رحیم‌پور ازغدی با بیان این که انسانی که خود محور باشد هرگز رشد نمی‌کند افزود: رزمنده ها ذره ای استکبار و خودمرکزبینی و خودمحوری نداشتند چرا که خودمحوری را باعث کوچک ماندن و رشد نکردن می دانستند.

منبع:خبرگزاری بسیج

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7