کد خبر: 20747| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۱۲ تیر سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۳:۲۵:۰ | تعداد بازدید: ۵۹۰

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از ساختمان رویش پارک علم و فناوری تربیت مدرس و دستاوردهای ایران‌ساخت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق آن رونمایی کرد.

سورنا ستاری در آیین رونمایی ، با اشاره به رویکرد تحول آفرین و تازه‌ای که در پژوهش و دانشگاه ایجاد شده است، گفت: باید جهت گیری تازه ای را در حوزه پژوهش آغاز کنیم و روندی که مبنی بر سرمایه گذاری بخش خصوصی در پژوهش است را توسعه دهیم. پارک های علم و فناوری بستری مناسبی برای توسعه سرمایه گذاری در پژوهش هستند. شرکت های دانش بنیان با ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه، ایجاد آزمایشگاه‌ها، اتاق‌های تمیز و بخش های تولیدی در این پارک‌های علم و فناوری، زمینه ساز ارتباط میان صنعت و دانشگاه می‌شوند. مهم این است که بستر لازم برای  فعالیت این مجموعه ها و فضای لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شود.
ستاری با بیان این که دانشگاه می تواند از ارزش افزوده و سهام شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری منتفع شود، بیان کرد: این ارزش افزوده از طریق فروش پتنت، مشارکت در تولید محصولات دانش بنیان و توسعه شرکت های دانش‌بنیان و خلاق محقق می‌شود.
رییس بنیاد ملی نخبگان، قانون جهش تولید دانش بنیان را آینده ساز و توسعه دهنده زیست بوم فناوری و نوآوری دانست و گفت: این قانون تسهیلات و اختیارات ویژه‌ای را در اختیار پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها قرار داده است تا از این طریق، درآمد دانشگاه‌ها از مسیر پژوهش و فناوری افزایش پیدا کند. کلید اصلی تحول در همین بحث نهفته است و اگر می خواهیم دانشگاهی داشته باشیم که در متن جامعه نقش آفرینی کند و نیازی از نیارهای جامعه را برطرف سازد، باید در مسیر تولید محصول ایران‌ساخت  به کمک زیرساخت هایی که سرمایه گذاری بخش خصوصی در پژوهش را تسهیل می کند، گام برداریم. خوشبختانه این حرکت در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور، آغاز شده و دانشگاه فرصتی ایجاد کرده است تا ایده های نوآورانه، به محصولات حاصل از شرکت‌های دانش بنیان و خلاق تبدیل شود.
 
رونمایی از محصولات ایران‌ساخت
در این مراسم، با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، علی خیر الدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس و حسین نادری منش رئیس پارک علم و فناوری تربیت مدرس، از محصولات ایران‌ساخت تولید شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق مستقر در پارک علم و فناوری تربیت مدرس رونمایی شد.
اتنساف محصولی تهیه شده از گیاه زعفران با هدف بهبود بیش فعالی و اختلالات توجه در کودکان، آنزیم‌های نوترکیب، کیت‌های تشخیص سلولی و مولکولی، طعم‌دهنده‌ها و عصاره‌های طبیعی بر پایه مخمر، ترکیبی از گلوتامیک اسید و سایر امینواسیدها، پری بیوتیک حاصل از کربوهیدرات‌های طبیعی و پیچیده دیواره سلولی مخمر دریل‌های جراحی و ارتوپدی ایران‌ساخت در این مراسم توسط معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.

منبع:مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7