کد خبر: 19302| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۸ دی سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۱:۱۳:۰ | تعداد بازدید: ۸۹۴

شانزدهمین جلسه کمیته دستگاهی حمایت از کرسی‌های ترویجی دانشگاه فرهنگیان روز سه‌شنبه بیست و سوم آذرماه 1400 با حضور اعضای کمیته دستگاهی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره دانشگاه فرهنگیان در سالن استاد شریعتمداری سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی به نقل از حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان، شانزدهمین جلسه کمیته دستگاهی حمایت از کرسی‌های ترویجی دانشگاه فرهنگیان روز سه‌شنبه بیست و سوم آذرماه 1400 با حضور اعضای کمیته دستگاهی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره دانشگاه فرهنگیان در سالن استاد شریعتمداری سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.
در این  جلسه دکتر اسماعیل اولی مدیر پشتیبانی تولید علم بومی ضمن تشکر از ارائه‌دهندگان کرسی که در استان‌ها و به‌صورت ویدئو کنفرانسی، حضور داشتند، آمار برگزاری کرسی‌های علمی ترویجی در دانشگاه فرهنگیان را بسیار خوب توصیف کرد و بیان داشت: مدیریت پشتیبانی تولید علم بومی در برگزاری کرسی‌ها علاوه بر توجه به کمیت، به دنبال کیفیت کرسی‌ها نیز می‌باشد. وی اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان درزمینهٔ برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره دانشگاه فرهنگیان رشد خیلی خوبی داشته که در این خصوص تلاش و کوشش استان‌ها نیز قابل‌تقدیر و ستایش است. اولی، توجه به نوآوری در موضوعات کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره را یادآوری کرد و افزود: کرسی‌های علمی ترویجی باید به سمت‌وسوی پژوهش‌های جدید و نو و مرتبط با مأموریت و اهداف دانشگاه فرهنگیان پیش رود. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: علاوه بر ارائه کرسی‌های ترویجی، زمینه ارائه کرسی‌های نظریه‌پردازی فراهم‌شده است که در این خصوص اقدامات مهمی انجام‌گرفته است.
 در ادامه این نشست، دکتر علی‌اکبر مسگر معاون هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن اشاره به اینکه باید فضای تسهیل و کیفیت‌بخشی به کرسی‌های نظریه‌پردازی در محیط‌های علمی فراهم شود، گفت: دانشگاه فرهنگیان از ظرفیت خوبی جهت برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره برخوردار است که در این زمینه از رشد مطلوبی برخوردار بوده است. وی در بخش دیگری از سخنان خود از تغییرات به وجود آمده در بخش امتیازدهی به اساتید برگزارکننده کرسی‌ها پرداخت و گفت: تغییرات و امتیازات بسیار خوبی در جهت تشویق اساتید برای برگزاری و توجه بیشتر آنان به شرکت و فعالیت در برگزاری کرسی‌های ترویجی و نظریه‌پردازی در نظر گرفته‌شده است که به‌زودی به تمام دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور ابلاغ خواهد شد.
در این جلسه اعضای کمیته دستگاهی کرسی‌های نظریه‌پردازی دانشگاه فرهنگیان نیز به ارائه پیشنهادات و نظرات خود در مورد موضوعات کرسی‌های مطرح‌شده در این نشست پرداختند.
در پایان تعداد 15 طرح نامه کرسی موردبررسی واقع شد که از بین آن­ها 13 طرح نامه مورد تأیید قرار گرفت.

منبع:روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7