کد خبر: 17259| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۴ خرداد سال ۱۴۰۰ | ساعت ۹:۳۰:۰ | تعداد بازدید: ۹۹۹

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰، ۷۵ درصد جامعه واکسینه می‌شوند، گفت: اگر قرار است مدارس و دانشگاه ها حضوری شوند باید ۳۴ میلیون واکسن برای واکسینه کردن دانش آموزان و دانشجویان در اختیار داشته باشیم.
دکتر حسینعلی شهریاری در مورد زمان واکسینه شدن تمامی آحاد جامعه گفت: انشاءالله تا پایان سال 1400، 75 درصد جامعه واکسینه می شوند. در حال حاضر 85 درصد مرگ و میرها مربوط به افراد بالای 60 سال و افرادی است که بیماری‌های زمینه ای دارند، به همین دلیل اولویت واکسیناسیون با این افراد است که در حال حاضر در حال انجام است. وقتی 85 درصد مرگ و میرها کاهش پیدا کند یعنی زنجیره قطع خواهد شد.
 
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر قرار است مدارس و دانشگاه ها اول مهر بازگشایی شوند، حتما باید همه دانش آموزان، فرهنگیان، دانشجویان و اساتید و کادر اداری دانشگاه ها و مدارس نیز واکسینه شوند. در حال حاضر جمعیت دانش آموزی ما 10 الی 11 میلیون و جمعیت دانشگاهی ما حدود 4 میلیون است. فرهنگیان یک میلیون و تعداد قابل توجه ای نیز اساتید داریم که باید برای واکسینه کردن آنها 34 میلیون واکسن وارد کنیم تا بتوانیم تمامی جامعه هدف را واکسینه کنیم. اگر این اتفاق نیفتد و نتوانیم آنها را واکسینه کنیم پس نباید کلاس ها حضوری شود.
 
وی در مورد واکسن تولید داخل نیز گفت: انشاءالله از اول تیر ماه قرار است تعداد قابل توجه ای واکسن تولید داخل توسط انستیتو پاستور همچنین برکت و فخری و رازی تولید و وارد بازار شود که معتقدم اثر واکسن های تولید داخل بهتر از واکسن های خارجی است. بنده خودم واکسن تولید برکت را زده ام و به مردم این اطمینان را می دهم که واکسن های تولیدی داخل قابل اعتماد و اثرگذار هستند.

منبع:شبستان

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7