کد خبر: 16262| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۲:۴۸:۰ | تعداد بازدید: ۲۳۵۲

دکتر حسن غفوری فرد مشاور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم جشن انقلاب دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی که روز سه‌شنبه 21/11/1399 در محل تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) گفت: امام راحل (ره) با شناخت و اعتمادی که به مردم ایران داشتند توانستند موفقیت این انقلاب را سریع‌تر رقم بزنند.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر غفوری فرد در این جلسه با ذکر خاطراتی از دوران پهلوی پرداخت و گفت: در اواخر حکومت پهلوی من تازه از زندان(پادگان باغشاه) آزاد شده بودم که اقدام به تکثیر اعلامیه­ های امام می­کردیم. در آن دوران با همکاری شهید دکتر قندی و عده­ای دیگر از دوستان مشغول به توزیع اعلامیه­ ها بودیم که دوباره دستگیر شدیم. جالب آنکه زندان­بان ما به طور مخفیانه بیعت خود با امام را به اطلاع ما رسانید.
وی همچنین به تبیین ویژگی های شخصیتی امام خمینی(ره) پرداخت و اظهار داشت: از بزرگترین ویژگی ­های امام راحل(ره) این بود که بهتر از هر کسی توانست مردم ایران را بشناسد. امام(ره) با شناخت و اعتمادی که به مردم ایران داشتند توانستند موفقیت این انقلاب را سریع­تر رقم بزنند.
دکتر غفوری فرد به ذکر خاطره‌ای دیگر از ایام انقلاب پرداخت و گفت: روز 25 محرم(4دی­ماه 57) همزمان با شهادت امام سجاد(ع) ‌اولین سمینار بررسی حادثه عاشورا را در دانشگاه مطرح کردیم و با دعوت از 5 سخنران شهید بهشتی، شهید باهنر، شهید مفتح، شهید مطهری و آیت­الله هاشمی رفسنجانی اقدام به برگزاری این سمینار کردیم.
وی افزود: روز اول در شرایط حکومت نظامی شهید باهنر برای اجتماعی در حدود 2000 نفر در دانشگاه امیرکبیر سخنرانی کردند و در آن سمینار برای اولین بار عکس شاه آتش زده شده صدای مرگ بر شاه در دانشگاه پیچید.
مشاور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: روز بعد حکومت نظامی چهارطرف خیابان­های منتهی به دانشگاه امیرکبیر را با تانک محاصره کرد و اقدام به تیراندازی کرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: در سال ­های قبل از انقلاب چنین بود که اگر کشوری با آمریکا می­ جنگید تمام بلوک شرق به حمایت از آن کشور بر می ­آمدند و بالعکس. عجیب آنکه در مورد رژیم پهلوی هم آمریکا و هم شوروی از شاه حمایت می ­کردند.
وی افزود: در دوران مناظرات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میان جیمی کارتر و جرالد فورد من به یاد دارم جیمی کارتر اعلام می­ کرد ما نباید از دیکتاتورهایی مثل رژیم شاه حمات کنیم، در مقابل نیز فورد اعلام می­کرد شاه چون حامی منافع آمریکا در منطقه است بایستی مورد حمایت آمریکا باشد.
دکتر غفوری فرد گفت: منتها همین جیمی کارتر زمانی که به عنوان رییس جمهور آمریکا انتخاب شد از رژیم شاه حمایت به عمل آورد ضمن آنکه شاه از حمایت­ های شوروی نیز برخوردار بود.
وی افزود: در آن دوران مبارزات انقلابی در زندان بارها به تمسخر به ما می ­گفتند که با چه امکاناتی می­ خواهد در برابر رژیم پر قدرت شاهنشاهی که مورد حمایت غرب و شرق است مبارزه کنید ؟!! و جواب ما این بود که: کم من فئه قلیله غلبت فئه کثیره باذن الله... و همه دیدند که این وعده الهی در 22 بهمن 1357 به نتیجه رسید.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7