دکتر حمیدرضا طیبی در پیامی به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی، ضمن گرامی داشت و تبریک این روز به مدیران و فعالان روابط عمومی در واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی، تاکید کرد که این گروه باید مدیریت نوین بر ارتباطات، پایبندی به اخلاق حرفه ای و اعتماد و کوشش برای آرامش افکار عمومی را سر لوحه کار خود قرار دهند.
متن پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
روز ارتباطات و روابط عمومی را به گروه بزرگی از همکاران عزیزم تبریک می گویم؛ چه مدیران و فعالان روابط عمومی در واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی و ستاد این نهاد، چه همکاران شاغل در خبرگزاری ها، رسانه های دیجیتال و مکتوب وابسته به جهاددانشگاهی که همگی اعضای پیکره ی ارتباطی جهاددانشگاهی را تشکیل می دهند. همچنین جا دارد این روز را به دانشجویان شاغل به تحصیل در رشته های مرتبط در مراکز آموزش عالی این نهاد تبریک بگویم.
علاقهمندم به رسم چند سال اخیر و به بهانه فرارسیدن 27 اردیبهشت ماه، نکاتی را مورد تاکید قرار داده و تحلیلی هرچند مختصر از شرایط کنونی در عرصه ارتباطی جهاددانشگاهی به همکاران تلاشگرم ارایه نمایم.
اگر تعادل در جامعه را به عنوان یک دستاورد مهم ارتباطی و زمینه ساز و سرعت بخش تحقق اهداف پیشرفت کشور نظیر جهش در تولید یا ایجاد همدلی و عبور کم هزینه از بحرانها بدانیم، باید برای آن برنامهریزی و تلاش مضاعف کنیم.
جهاددانشگاهی در سال 1399، چهل سالگی خود را تجربه می کند و این مهم بدین معناست که همه فعالیت های آن، از جمله اقدامات مربوط به مدیریت ارتباطات می توانند پا را فراتر از معرفی و اثبات توانمندی های متنوع این نهاد گذاشته و نقش خود را در به تعادل رساندن جامعه به خوبی ایفا کنند.
توازن و تناسب عوامل گوناگون ایجابی و سلبی در جامعه که آن را با نام جامعه متعادل می شناسیم با جاافتادن مفاهیم و تحقق عواملی به وجود خواهد آمد.
خردورزی و عقلانیت، مسوولیت اجتماعی و همگانی، سواد رسانه ای، شکیبایی و مقاومت، اخلاقیات نظیر امانت داری و همچنین قوانین متناسب و بازدارنده از جمله عوامل مؤثر در به تعادل رسیدن جامعه است.
معتقدم جهاددانشگاهی با اندوخته دانش و تجربه خود می تواند طیف وسیعی از اقدامات را برای کمک به تعادل بخشیدن جامعه و تحقق جامعه متعادل اجرا نماید؛ از ساده سازی محتواهای پیچیده علمی و ارایه به افکار عمومی گرفته تا جریان سازی رسانه ای پیرامون ملزومات جهش تولید، از طراحی قالب های جدید و مخاطب پسند در ارتباطات فضای دیجیتال تا حرکت به سمت روابط عمومی هوشمند، از معرفی الگوهای امیدآفرین پیشرفت تا مشارکت دادن جوانان در پروژه ها و کمپین های بزرگ مسوولیت اجتماعی، تنها نمونههایی از اقدامات مورد اشاره است.
بدون شک، همه همکاران فعال در حوزه روابط عمومی و ارتباطات با امعان نظر، میتوانند به خوبی سهم و نقش خود را در موضوع تعادل اجتماعی چه در محدوده اجتماع سازمانی و چه در جامعه با ابعاد گسترده تر تعیین و پیشنهادهای نوآورانه خود را طرح و اجرا کنند.
در پایان، از تلاش های صورت گرفته توسط همکارانم قدردانی می کنم و امیدوارم سال 1399 برای این عزیزان، توام با موفقیت باشد و مدیریت نوین بر ارتباطات، پایبندی به اخلاق حرفه ای و اعتماد وهمچنین کوشش برای آرامش افکار عمومی را سر لوحه کار خود قرار دهند.
حمیدرضا طیبی
رییس جهاددانشگاهی
27 اردیبهشت 1399
منبع:روابط عمومی جهاددانشگاهی