کد خبر: 4600| تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، ۱۳ تیر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۲۲:۲۵:۰ | تعداد بازدید: ۶۹۷۳

رییس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه فساد در کشور ترویج پیدا کرده است، گفت: شدت برخورد ما با فساد اصلا مناسب نیست.
دکتر حمیدرضا طیبی ۱۳ تیرماه در اختتامیه هشتادویکمین گرد‌همایی جهاد دانشگاهی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: با توجه به این بیانیه باید از وضعیت موجود استفاده کنیم تا به وضعیت مطلوب برسیم، باید به نیروهای کارآمد و به ویژه جوانان تکیه کرده تا هرچه زودتر به وضعیت مطلوب دست یابیم.
دکتر طیبی با بیان اینکه فساد در کشور ترویج پیدا کرده است، گفت: شدت برخورد ما با فساد اصلا مناسب نبوده و در نظر سنجی‌ها نارضایتی مردم نسبت به مسئولان در حال افزایش است.
رئیس جهاد دانشگاهی به مهاجرت نیروی انسانی به عنوان یکی از مشکلات کشور اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه زیرساخت مناسب برای پیشرفت داریم اما بسیاری از نیروهای کارآمد در این کشور رشد پیدا کرده و متأسفانه در خارج از کشور فعالیت می‌کنند که البته هنوز نیروی کار خوب در کشور داریم و مشکلات نیز قابل اصلاح هستند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نیروی انسانی ما با توجه به توان علمی‌شان، توان خلق مزیت دارد، تصریح کرد: در این زمان، زیاد فرصت خطا نداریم و باید با سرعت مقدمات کار را فراهم کنیم زیرا که رقیبان نیز با سرعت در حال کار کردن هستند.
دکتر طیبی روش انتخاب دولت‌ها را یکی از ناکارآمدی‌ها و چالش‌های کشور دانست و اظهار کرد: متأسفانه در انتخاب دولت به گونه‌ای عمل می‌کنیم که دولتی که انتظار داریم سر کار نمی‌آید.
وی تقویت نظام حزبی را از راهکارهای رفع این چالش دانست و تصریح کرد: نبود حزب کارآمد و سازمان‌یافته در کشور سبب شده تا دولت‌ها بدون تجربه قبلی و بدون تیم تشکیلاتی قوی انتخاب شوند و نتوانند در فرصت چهار ساله به وعده‌هایشان عمل کنند
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به وجود نیروهای وفادار و معتقد اصولگرا و اصلاح طلب در کشور، عنوان کرد: شرایط برای تشکیل دو حزب واقعی با حضور این دو طیف در کشور وجود دارد.
رییس جهاد دانشگاهی ادامه داد: زمانی که مردم می‌بینند مشکلات توسط دولت حل نمی‌شوند، سیاست رأی دادنشان را عوض می‌کنند و هر بار به یک جناح رأی می‌دهند و همین است که در دولت شاهد سیاست‌های زیکزاکی هستیم.
دکتر طیبی گفت: دنیا به این نکته رسیده است که اگر قرار است دولتی روی کار بیاید باید حزب داشته باشیم و اگر حزب نداریم باید روش شناسایی و جایگزین کردن نیروهای کارآمد را بدانیم تا بتوانیم آن‌ها را اصلاح کنیم. جوان کارآمد در کشور زیاد است اما باید روش شناسایی این جوانان را بلد باشیم تا بتوانیم نیروی کارآمد و وفادار انقلاب اسلامی را شناسایی و روی کار بیاوریم.
دکتر طیبی تاکید کرد: مقام معظم رهبری بر روی نهاد جهاد دانشگاهی نظارت خوبی دارند لذا ما خود را از متن این بیانیه می‌دانیم و برنامه‌ریزی‌های لازم را نیز انجام داده‌ایم سال گذشته نیز منابع لازم برای اجرایی شدن ۳۰ پروژه به ما تعلق گرفت.
وی در پایان گفت: باید مشکلاتی که مانع کارآمدی است را رفع کنیم. باتحریم‌ها موافق نیستیم اما در این شرایط هم می‌توان موفق شد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7