دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هدف گزارشهای نظارتی، رفع موانع و بهبود روند نظام تعلیم و تربیت کشور است گفت: منظور از نظارت بر حسن اجرای مصوبات این شورا، رصد و مراقبت مستمر از فرایند اجرای مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش در مدارس از طریق تعامل و دریافت اطلاعات، مقایسه آن با وضع مطلوب و ارائه بازخورد به مراجع ذیربط برای کمک به تحقق اهداف مورد انتظار مصوبه است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین یکی از سرمایههای ملی نظام تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران است که بر انطباق مفاد سند تحول ترمیم یافته با مبانی نظری آن تاکید دارد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تغییر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و داشتن حداکثر سن ۲۲ سال تمام خبر داد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: باید مصادیق و سرچشمههای عدالت شناخته و هزینه مربوط به تحقق عدالت استخراج شود و به سمت آن قدم برداریم. عدالت از جنس «شعار»، «باید بشودها» و «اراده کنیمها» نیست بلکه کاملاً نیازمند برنامهریزی است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش می گوید: درحال حاضر، دستگاه تعلیم و تربیت بیشتر از هر چیزی نیاز به بازطراحی دورههای تحصیلی دارد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه نمره داخلی دانشآموز در مدرسه به عنوان سوابق محسوب نمیشود، گفت همه نمراتی که جزو سوابق تحصیلی محسوب خواهند شد، از مسیر امتحانات نهایی استخراج میشوند.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: لایههای مدیریت راهبردی برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تثبیت نشده است و دائماً مدیران و وزیران در حال تغییر هستند. یک تدبیر ملی برای ساماندهی امور آموزش و پرورش نیاز است که لایههای مدیریت راهبردی آموزش و پرورش را تعیین و تثبیت کند.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در نشست خبری بر اجرای نظام رتبهبندی بر اساس شایستگیهای تخصصی و حرفهای معلمان تأکید و گفت: بهرهمندی از تجارب نظام آموزشی دوران کرونا در جهت گشایش فرصتهای آموزشی ضرورت دارد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت مدرسه به عنوان قلب تپنبده و قله نظام آموزشی کشور کانون ساماندهی تمام اقدامات فرهنگی و تربیتی است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: معلم برای این که به تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم بپردازد، نیازمند آرامش و آسایش است؛ با ذهن گرفتار و مخدوش نمیتوان به دنبال تربیت دانشآموز در تراز سند تحول بنیادین بود.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان این که مفهوم سازی های بنیادی در آموزش، تنها با عمل آزمایشی امکان پذیر است، گفت: فرآیند آموزشی بدون بخش عملی آزمایشات، نمی تواند از کیفیت لازم برخوردار شود.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پروش در گردهمایی مشترک شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش به تشریح آئین نامه اجرایی مدارس پرداخت و جایگاه مدرسه را از منظر سند تحول بنیادین بیان کرد.
تهران، خیابان طالقانی، شماره 436
کدپستی: 1591814313(+9821) 66976601 - 7
info@sccr.ir www.sccr.ir