جهانیشدن نه میتواند به معنای ظهور تاریخهای متفاوت و یا آغاز چرخشهای تازه در جهان بشری به حساب آید و نه شروع انحلال تاریخ تجدد به واسطه شکلگیری تاریخهایی در عرصه تاریخ آن. به همین دلیل نمیتوان جنبشهای دینی را به عنوان تلاش یا حرکتی برای به مهار درآوردن و کنترل تاریخ و جامعه تجدد به حساب آورد.
استاد دانشگاه تهران گفت: آن دسته از افرادی که انقلاب اسلامی را انقلابی تمدنی می دانند معتقدند انقلاب اسلامی در پی آن است که شیوه زیستی که در تمدن غربی ظاهر شده را تغییر دهد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نظامات آموزشی و دانشگاهی غرب چون برخاسته از فرهنگ و تمدن غرب است برای پرورش معلمان و شهروندان تراز فرهنگ غرب کفایت می کند.
ستاد کرونا مباحثات را به سمت غلبه رویکرد دنیاگرایانه یا ضددینی و غیردینی سوق داده است که مطابق آن دولت خود را ملزم به رعایت ملاحظات شرعی نمیبیند.
حکمرانی شایسته این جامعه لزوماً با آنچه مدرن میخوانید مناسبت ندارد، چاره تنها آن است که بکوشیم تا برپایه ارزشهای ریشه دار در سنتهای ایرانی که از دین مایه گرفته، حکمرانی طراز انقلاب اسلامی را محقق سازیم.
پیروزی جبهه انقلابی در انتخابات مجلس باید با کنشگری فعالانه و انتقادی عمومی تکمیل و تقویت شود. راه هدایت انتقادی منتخبین، تداوم کنش گری انتقادی تمامی افراد جبهه انقلابی است.
کتاب «جامعه شناسی راهپیمایی ۲۲بهمن» به اهتمام علی جعفری و با مقدمه دکتر حسین کچویان توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.
این استاد دانشگاه گفت: مگر میشود یک کشور در حالی که رو به ضعف حرکت میکند و در حال شکست است، مردم آن هرسال در صحنه حاضر شوند؟! این همان عاملی است که دشمنان انقلاب را کلافه کرده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به تبیین تاریخ تکوین علوم اجتماعی پرداخت و گفت: منطق علم مدرن، منطق تحلیل انسان نیست، بلکه منطق زندگی انسان مدرن است.
تهران، خیابان طالقانی، شماره 436
کدپستی: 1591814313(+9821) 66976601 - 7
info@sccr.ir www.sccr.ir