کد خبر: 9987| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۶ بهمن سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۰:۴۷:۰ | تعداد بازدید: ۲۶۷۲

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: طراحی جدید ماهواره پیام 2 در این سازمان تایید شده و مشخصات آن نهایی شده است و ساخت این ماهواره توسط دانشگاه صنعتی امیر کبیر از امروز آغاز شده است.
مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به تائید طراحی و ساخت ماهواره پیام ۲، گفت: طراحی و ساخت نسخه جدید ماهواره پیام در سازمان فضایی تایید و مشخصات این ماهواره نهایی شده است و آغاز ساخت این ماهواره توسط دانشگاه صنعتی امیرکبیر از امروز در قالب گروه های محقق، نخبه و دانشمندان ایرانی انجام می‌شود.
* ماهواره پیام ۲ پیشرفت‌های قابل توجهی کرده است
وی افزود: ما در طراحی ماهواره پیام ۲ پیشرفت‌های قابل توجهی کرده‌ایم به طوری که به هیچ عنوان نسخه جدید آن قابل مقایسه با نمونه قبلی نخواهد بود.
* ساخت نسخه جدید ماهواره پیام ۵ سال طول می‌کشد
احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت طراحی و ساخت نسخه جدید ماهواره پیام توسط دانشمندان این دانشگاه، گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر آمادگی طراحی و ساخت نسخه جدید ماهواره پیام را دارد و اکنون در انتظار تایید سازمان فضایی برای آغاز کار است. 
*  طراحی اولیه نسخه جدید ماهواره پیام یکسال طول خواهد کشید
وی افزود: طراحی اولیه نسخه جدید ماهواره پیام حداقل به طور میانگین یکسال طول خواهد کشید و برای ساخت آن نیز نزدیک به ۵ سال زمان نیاز دارد تا با توجه به تغییرات و مدل های جدید فرایند تکمیل آن انجام شود.
* آمادگی دانشگاه برای ساخت ماهواره پیام
معتمدی تصریح کرد: این دانشگاه آمادگی کامل دارد تا مراحل طراحی و ساخت  نسخه دوم ماهواره پیام را با اعلام سازمان فضایی انجام دهد.

منبع:خبرگزاری فارس

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7