کد خبر: 6856| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۲۹ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۲:۵۷:۰ | تعداد بازدید: ۵۲۷۰

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه در صدد هستیم تعداد مراکز رشد در برج فناوری این دانشگاه را افزایش دهیم، گفت: بنا داریم ۹ مرکز نوآوری در دانشگاه را راه اندازی کنیم.
احمد معتمدی امروز در مراسم افتتاح مراکز نوآوری در برج فناوری این دانشگاه، گفت: اهدافی را برای توسعه فعالیت های نوآورانه دانشگاه برنامه ریزی کرده ایم که یکی از آنها  افزایش قراردادهای صنعتی به شمار می رود.
وی با بیان مشکلاتی در خصوص تناسب قراردادها با بخش صنعتی و میزان آنها اظهار داشت: در زمینه قراردادهایی که با بخش صنعتی داریم، مشکلات دریافتی وجود دارد و به تناسب قراردادها، میزان نقدینگی آن افزایش نداشته است.
معتمدی با بیان اینکه برنامه داریم تا پایان سال با اجرای پروژه ها، جهش خوبی در این زمینه داشته باشیم، تصریح کرد: در صدد هستیم اقدامات مشترکی را با بخش صنعت اجرایی کنیم که در این زمینه نیاز به مهارت افزایی است.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه کارآفرینی از دیگر برنامه های ما در دانشگاه به شمار می رود، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های ما توسعه مراکز نوآوری در دانشگاه به شمار می رود که طی ۵ سال اخیر این اقدام صورت گرفته است.
وی افزود: از زمانی که مراکز نوآوری با ۱۳ مرکز رشد آغاز به کار کرده، تاکنون رشد بسزایی در افزایش تعداد مراکز رشد داشته ایم.
معتمدی با بیان اینکه تا ابتدای سال۹۸، ۱۵۰ مرکز رشد در برج فناوری دانشگاه امیرکبیر فعالیت می کنند، گفت: بنا داریم تا پایان سال ۹۹ تعداد مراکز رشد را افزایش دهیم. طبق برنامه ریزی ها قرار است تا پایان سال ۹۸ ظرفیت مراکز رشد به دو برابر (۳۰۰ واحد مرکز رشد) افزایش یابد.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: ۵ مرکز نوآوری در دانشکده های برق، مکانیک، پزشکی، نساجی و کامپیوتر راه اندازی شد که بنا داریم در آینده ای نزدیک در ۹ دانشکده دیگر مراکز نوآوری را راه اندازی کنیم. دانشکده مهندسی مواد، شیمی، عمران، صنایع، نفت، مدیریت، واحد اقماری ماهشهر، هوافضا و کامپیوتر از جمله دانشکده هایی هستند که در صدد هستیم مراکز نوآوری را در آنها راه اندازی کنیم.
وی تأکید کرد: چنین مدل هایی که در دل دانشگاه ها و دانشکده ها برای ایجاد تیم های فناورانه اجرایی می شود، می تواند اثرات خوب و مثبتی داشته باشد. زیرا اساتید و دانشجویان درگیر یک پروژه می شوند.
منبع: مهر

لطفا کد زیر را وارد نمایید

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7