کد خبر: 6572| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۶ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۹:۵۱:۰ | تعداد بازدید: ۴۵۵۸

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: طی ۵ سال گذشته باتوجه به برنامه ریزی های صورت گرفته ظرفیت نوآوری این دانشگاه ۱۰ برابر رشد داشته است.
 دکتر سید احمد معتمدی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر جزء قدیمی ترین دانشگاه های کشور به شمار می رود. قدمت یکی از فاکتورهای مهم در حوزه های علمی است و دانشگاه های بزرگ کشور نیز قدمت زیادی دارند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: ویژگی دانشگاه های پلی تکنیک این است که علم را به صورت کاربردی تر دنبال می کنند که دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز این رویه را دنبال می کند.
معتمدی عنوان کرد: یکی از ویژگی های دانشگاه صنعتی امیرکبیر سیاسی و اجتماعی بودن فارغ التحصیلان است بنابراین فارغ التحصیلان ما یک بعدی نیستند و بیشترین مدیران کشور فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند.
وی اضافه کرد: دانشگاه های بزرگ دنیا نیز به بحث مدیریت و فعالیت های اجتماعی می پردازند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به برنامه راهبردی این دانشگاه گفت: براساس این برنامه قرار است دانشگاه در سال ۱۴۰۴ جزء ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا و به عنوان دانشگاه نسل سوم فعالیت کند.
معتمدی گفت: این دانشگاه در ۴ رتبه بندی مطرح دنیا شرکت و رتبه های خوبی را کسب کرده است.
وی افزود: دانشگاه نسل سوم دانشگاه هایی هستند که در چرخه اقتصادی و توسعه کشور نقش بسزایی دارند. ما این موضوع را هدف قرار دادیم تا بتوانیم فارغ التحصیلان کارآمدتر داشته باشیم.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: فارغ التحصیلان این دانشگاه باید در کنار تحصیل مهارت های لازم را داشته باشند.
معتمدی تاکید کرد: در بحث نوآوری طی ۵ سال گذشته ظرفیت دانشگاه حدود ۱۰ برابر افزایش یافته و در سال تحصیلی جدید برنامه داریم ظرفیت نوآوری و فناوری دانشگاه را دو برابر کنیم.
وی گفت: دانشجویان جدید الوورد باید موضوع درس خواندن و پایه قوی را مورد توجه قرار دهند.
معتمدی تاکید کرد: برخی از خانواده ها به دانشجویان مانند دوران دانش آموزی نگاه می کنند اما باید بدانند که دانشجویان بزرگ و وارد جامعه شده اند. برخی از خانواده ها نیز کاملا دانشجویان را رها می کنند که این موضوع نیز برای دانشجویان مشکل ایجاد می کند.

منبع:دانشگاه صنعتی امیرکبیر

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7