کد خبر: 9980| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۶ بهمن سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۴:۲۸:۰ | تعداد بازدید: ۲۶۷۶

جلسه 176 شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر غلامعلی حدادعادل در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ابتدای این جلسه دکتر حداد عادل دبیر شورای تحول و ارتقاءعلوم انسانی با گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید قاسم سلیمانی گفت: جوشش میلیونی آحاد ملت ایران در مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی و همراهانش بارزترین حادثه کشور در ایام اخیر بود که این حضور دارای پیام‌های فراوانی است.
پس از سخنان دکتر حداد عادل، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حکیمیان رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گزارشی از کتاب‌های منتشر شده در این پژوهشگاه ارائه کرد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ادامه جلسه موضوع بررسی سرفصل درسی و برنامه آموزشی رشته "جامعه شناسی انقلاب" در مقطع دکترا در دستور کار قرار گرفت و دکتر عرفان منش دبیر کارگروه تخصصی جامعه شناسی گزارشی در این زمینه ارائه کرد.
پس از ارائه این گزارش، دکتر محمد علی حاضری طی سخنانی گفت: کسی که می‌خواهد در زمینه جامعه شناسی انقلاب اسلامی در مقطع دکتر ادامه تحصیل بدهد باید مبانی جامعه شناسی سایر انقلاب‌ها را هم بداند.
وی افزود: در این رشته یکی از موضوعات اصلی نقش اسلام در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی است.
پس از سخنان دکتر حاضری، اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که اهم آن به شرح ذیل است: لزوم شناخت کلی مفهوم انقلاب، بررسی انقلاب اسلامی از دو جنبه سیاسی و اجتماعی، در نظر گرفته شدن دروس تخصصی در مقطع دکترا و توجه به نظرات مختلف طرح شده در زمینه اصل رشته جامعه شناسی.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از ارائه نظرات و پیشنهادهای اعضا، ادامه بررسی این برنامه درسی به جلسه آینده موکول شد.

 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7