کد خبر: 4737| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۵ تیر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۹:۴۹:۰ | تعداد بازدید: ۶۴۲۳

مراسم جشن ولادت امام رضا(ع) روز گذشته با حضور دکتر غلامعلی حدادعادل، مشاور عالی مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و صدها تن از ارادتمندان ترکمنی امام هشتم در خانه تاریخی امام رضا(ع) در مرو برگزار شد.
به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در ترکمنستان و با همکاری سفارت و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد و مرو، جشن باشکوه ولادت امام رضا(ع) در خانه تاریخی امام رضا(ع) در مرو برگزار شد.
در این مراسم که با مشارکت صدها تن از ارادتمندان امام هشتم (ع) همراه بود، رضا خانیان، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن خوشامدگویی به مهمانان از دولت ترکمنستان بویژه قربانقلی بردی محمداف، رییس جمهور برای موافقت با برگزاری این جشن تشکر کرد.
وی افزود: برگزاری هر ساله این جشن که امسال با شکوه بیشتری برگزار شده است، نشان می‌دهد که امام رئوف حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) از چه احترامی در میان ترکمن‌ها برخوردار است.
وی در ادامه، بیان کرد: این علاقه‌مندی و احترام فصل مشترک عاطفی میان دو ملت ایران و ترکمنستان است و می‌تواند چراغی روشن برای آینده روابط فرهنگی دو کشور باشد.
احمدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان طی سخنانی، حضور باشکوه مردمی در این جشن را برآمده از احساس پاک مردم ترکمن نسبت به امام هشتم دانست و افزود: آنچه ما امروز شاهد آن هستیم غلیان احترام و احساسات پاک مردم ترکمنستان نسبت به الگوی مهربانی حضرت امام رضا(ع) است.
امام رضا(ع) مردم ایران و ترکمنستان را در کنار یکدیگر قرار داده است
در ادامه این مراسم، حدادعادل ضمن ابلاغ سلام و پیام مقام معظم رهبری برای مردم ترکمنستان و مرو گفت: امام رضا(ع) مردم ایران و ترکمنستان را در کنار یکدیگر قرار داده است و امروز در سراسر ایران و به خصوص مشهد مردم ایران ولادت امام رضا(ع) را جشن گرفته‌اند، همانگونه که شما نیز این مناسبت فرخنده را جشن گرفته‌اید.
وی به روابط مستحکم دو کشور اشاره کرد و گفت: رهبران دو کشور احترام زیادی برای یکدیگر و دو کشور قائل هستند و با اطمینان به مردم ترکمنستان و مرو می‌گویم که امن‌ترین مرز ایران با کشورهای همسایه، مرزهای جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان است.
حدادعادل افزود: در کنار وجود مزار صحابه پیامبر گرامی اسلام (ص) که در مرو مدفون هستند، قدمگاه امام رضا(ع) نیز در این مکان قرار دارد و موضوع مهم جابجایی خلافت عباسی در آن زمان از بغداد به مرو است که نشان دهنده اهمیت مرو در طول تاریخ است.
وی در پایان سخنانش، اظهار کرد: امام رضا(ع) سه سال از عمر شریف خود را در میان پدران شما گذرانده و این خاطره تاریخی بین مردم مشهد و مرو ایجاد شده است. امیدوارم این ارتباط تاریخی موجب ارتباط بیشتر دو شهر مرو و مشهد مقدس شود.
بنابر اعلام این خبر، این مراسم با قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) توسط خدام امام هشتم و تبرک جستن مردم به پرچم متبرک امام رضا (ع) پایان یافت.
منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7