کد خبر: 8633| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۷ دی سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۲:۴۷:۰ | تعداد بازدید: ۲۹۳۷

جلسه 125 کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ابتدای این جلسه دکتر ولایتی با تقدیر از تلاش ها و همکاری های اعضای کمیته گفت: موضوعات متنوع و ارزشمندی در کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی با اهتمام بخش های مختلف مطرح و با پیگیری های انجام شده و بررسی های لازم به جمع بندی نهایی رسید و خوشبختانه در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد توجه اعضای شورا قرار گرفته و به تصویب رسید.
در ادامه این جلسه دکتر شمس اردکانی گزارشی از اقدامات انجام شده توسط کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران ارائه کرد و سپس اعضا به بحث و تبادل نظر پیرامون موضوع همچون نقش و تاثیر هنر در انتقال پیام های فرهنگی، طراحی معماری الگوی دوران جمهوری اسلامی،  نقش طب سنتی در گسترش تمدن اسلام و ایران و ... پرداختند.
دکتر ولایتی هم در این زمینه بر لزوم دقت و توجه به همه ابعاد فعالیت در مورد تمدن اسلام و ایران به ویژه در حوزه بین الملل تاکید کرد.
دکتر ولایتی همچنین با اشاره به لزوم ساخت موزه علوم و فنون تمدن اسلام و ایران، بر ضرورت همکاری همه نهادها در این زمینه نیز تاکید کرد.
در ادامه جلسه پیشنهاد اهدای جایزه "دکتر ولایتی" به فعالان برگزیده حوزه فرهنگ و تمدن اسلام و ایران به تصویب رسید.
در ادامه جلسه گزارش همایش "نقش زنان در تمدن اسلام و ایران" توسط یکی از دست اندرکاران این همای ارائه شد.
در این گزارش با اشاره به نقش زنان و مادران در تقویت جنبه های مختلف تمدن اسلام و ایرن بر ارائه آمار متقن  و مستند از پیشرفت های فرهنگی و علمی زنان کشورمان در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم تاکید شد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7