کد خبر: 8630| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۷ دی سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۰:۱:۰ | تعداد بازدید: ۲۴۷۳

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طرح آمایش رشته‌ها که با تغییرات در رشته‌های تحصیلی به‌دنبال حمایت از بحث اشتغال است، در حال اجرا است.
دکتر محمدمهدی طهرانچی در سفر به استان بوشهر با آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر دیدار و گفتگو کرد.
دکتر طهرانچی در این دیدار با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در گام نخست به دنبال آموزش و گسترش کمی بوده است، اظهار کرد: در نگاه جدید بر این تأکید شده که دانشگاه بسترساز مفاهیم توسعه باشد و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، علم و فناوری و توسعه شهری اهمیت دارد.
وی دانشگاه آزاد اسلامی را دانشگاهی اجتماعی دانست و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در متن جامعه است، به همین علت آثار مثبت و منفی عملکرد آن بسیار اثرگذار خواهد بود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به تشکیل معاونت علوم انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: ۲۷ رشته تحصیلی در گروه علوم انسانی باز مهندسی و منابع آن دچار تحول و تغییر شده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ۶۵۶ هزار دانشجو در گروه علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی در حال تحصیل هستند، اظهار داشت: این دانشگاه نگاه دقیق به حوزه علوم انسانی داشته و جهت‌گیری‌های تازه‌ای در این حوزه مدنظر قرارگرفته است.
دکتر طهرانچی با اشاره به ایجاد معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در این دانشگاه و جدا شدن آن از حوزه پژوهش، خاطرنشان کرد: پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی ذیل این معاونت در حال انجام است. در حوزه مهندسی نیز رویکرد دانشگاه عوض‌شده و در این بخش به دنبال کارآمدی هستیم.
وی با اشاره به اینکه دکترای تخصصی ۲ رشته تحصیلی کشاورزی و دام، طیور و شیلات در دانشگاه تعریف‌شده است، گفت: به دنبال این هستیم که افراد بامهارت از دانشگاه فارغ‌التحصیل شوند. اساساً به دنبال این هستیم تا حوزه غذا را از علم محور به فناوری محور تغییر دهیم. در کشاورزی و در تولید بذر، مزرعه‌های تولید آن ایجادشده است. بذر خیار، گوجه و فلفل در دانشگاه تولیدشده و کارخانه‌های آن در حال ساخت است.
دکتر طهرانچی با تأکید بر اینکه رویکرد دانشگاه از مدرک‌گرایی صرف تغییر کرده تا دانشگاه بتواند پشتوانه اشتغال دانش‌بنیان باشد، گفت: معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری، برای این امر در دانشگاه ایجادشده و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را در سراسر کشور با در نظر گرفتن مفاهیم ملی، تحت عنوان «بازار فناوری، سرای نو» و به‌صورت تخصصی برای استان‌ها، سرای نوآوری در نظر گرفته‌شده است. همچنین صندوق پژوهش و نوآوری در دانشگاه ایجادشده تا با برنامه‌ریزی‌های جدی، در حوزه اشتغال دانش‌بنیان یاری‌رسان همه‌جانبه کشور و استان‌ها باشیم.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های راهبردی برای راه‌اندازی کسب‌وکار در دانشگاه آزاد اسلامی در نظر گرفته‌شده، گفت: دانشگاه تا امروز به‌گونه‌ای بوده که دانشجو در طول مدت تحصیل عملاً از محیط کسب‌وکار دور بود.
دکتر طهرانچی با تأکید بر اینکه فرهنگ کسب‌وکار باید در جوانان نهادینه شود، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال ممزوج کردن تحصیل و کار است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه محیط دانشگاه باید محیط کسب‌وکار باشد، ادامه داد: به همین منظور طرح آمایش رشته‌ها که با تغییرات در رشته‌های تحصیلی به دنبال حمایت از بحث اشتغال است، در حال اجراست.
دکتر طهرانچی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در رویکرد فرهنگی نیز به دنبال مقابله با ستادهای فرهنگی که درصدد فریب جوانان کشور هستند، است و بخشنامه آراستگی که در آن بر شئون رفتاری استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تأکید شده، در دستور کار قرارگرفته که از زمان ابلاغ آن قریب به ۴۸۰۰ کانال شروع به تخریب و مقابله با دانشگاه کرده‌اند.
وی با بیان اینکه با اردوهای معرفتی می‌توان دانشجویان را احیا کرد، گفت: ۱۳ هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته به اردوی راهیان نور اعزام‌شده‌اند که این آمار در کشور سرآمد بود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در حال هدایت سرمایه‌های دانشگاه هستیم تا منابع راکد دانشگاه به‌صورت منابع فعال در خدمت کشور قرار گیرد.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید محور توسعه و ابزار کارآمد و همچنین در خدمت توسعه علم و فناوری و اشتغال دانش‌بنیان باشد، گفت: به دنبال ایجاد مدارس نمونه تراز صنعت تحولی در هر استان هستیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح طرح پایش دانشگاه خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب هموار بر وصل پایان‌نامه‌های دانشجویی به صنعت تأکید داشته‌اند. در این راستا طرح پایش در دانشگاه به اجرا درآمده که در آن تمام دانشجویان این دانشگاه در یک سامانه پایان‌نامه و رساله‌های خود را اخذ خواهند کرد.
دکتر طهرانچی اضافه کرد: تاکنون ۱۶ چالش ملی با بیش از ۱۰ هزار زمینه پژوهشی در نظام موضوعات طرح پایش در اختیار دانشجویان قرارگرفته است.

منبع:روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7