کد خبر: 8619| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۴ دی سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۷:۳:۰ | تعداد بازدید: ۲۸۱۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه موضوع صنایع در دهه‌های اخیر و همچنین در دهه‌های آینده بیش از امروز جدی‌تر می‌شود، گفت: نقطه اتصال این صنایع اقتصاد و فرهنگ است، در دهه‌های اخیر در کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه مناسبات بین اقتصاد و فرهنگ بیشتر شده و بخشی از ارزش افزوده این کشورها ارتباط بین این دو حوزه است.
دکتر سید عباس صالحی امروز چهارشنبه(۴ دی) در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید موسسه فرهنگی اکو با بیان اینکه موسسه اکو نه تنها یک ظرفیت منطقه‌ای بلکه یک ظرفیت جهانی است، اظهار داشت: اکو به خاطر ظرفیت جمعیتی‌ و همچنین جمعیت جوان و گستره جغرافیایی عظیم، موسسه مهمی است.
وی ادامه داد: اکو به خاطر منابع مادی این منطقه و همچنین موقعیت ژئوپلیتیک و تاثیرات این ده کشور در ارتباط با کشورهای پیشرفته یا در حال توسعه یک اتحادیه بزرگ جهانی با ظرفیت منطقه‌ای و همچنین جهانی به شمار می‌رود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: نگاهی که در این اتحادیه وجود داشته نگاه ترکیب‌سازی شبکه‌ای فعالیت‌ها است، هرچند عنوان سازمان همکاری اقتصادی برای این اتحادیه در نظر گرفته شده است اما این سازمان وقتی می‌تواند موثر باشد که با شاخه‌های دیگر روابط یعنی فرهنگ، آموزش، پژوهش و ... همراه باشد، پس این اتحادیه صرفا اقتصادی نیست بلکه یک شبکه انسانی است که اقتصاد را هم مورد توجه قرار داده است.
دکتر صالحی با اشاره به اهمیت حو‌زه فرهنگ یادآور شد: فرهنگ حو‌زه کانونی ارتباط این ده کشور بوده و هست و می‌توان بیشتر بر آن سرمایه‌گذاری کرد، سابقه روابط این‌ کشورها در حوزه فرهنگ و هنر بوده و ملت‌های این ده کشور از این مسیر به هم وصل می‌شدند و هنوز بخشی از ارتباط بین این کشورها هم از همین مسیر می‌گذرد.
وی با اشاره به اهمیت دیگر سازمان اقتصادی اکو افزود: اگر ما به روابط پایدار فکر می‌کنیم باید دقت داشته باشیم فرهنگ یکی از پایه‌های اصلی روابط سیاسی و اقتصادی است و اگر روابط فرهنگی بین این کشورها بیشتر شود به روابط دیگر هم می‌توان امیدوارتر بود.
دکتر صالحی بیان کرد: خوشبختانه در دوران حضور دکتر مظاهری شاهد گام‌های موثر در موسسه اکو برای روابط خوب فرهنگی هستیم، در چشم‌اندازها، تفاهم‌نامه‌ها و دیدارهای متنوع این پیشرفت مشهود است.
وی گفت: پارلمان‌های ده کشور نیز فرصت ارتباط های بیشتر را فراهم می‌کند، البته در حوزه رویدادها و نشست‌ها نیز شاهد پیشرفت هستیم و از زحمات دکتر مظاهری در این بخش تشکر می‌کنم و برای نماینده تاجیکستان به عنوان رییس جدید نیز آرزوی موفقیت می‌کنیم تا گام‌های برداشته شده را ادامه دهند.
در بخشی از این آیین مظاهری رئیس پیشین موسسه فرهنگی اکو گفت: ما تلاش داشتیم در فرهنگ و هنر با ارائه یک برنامه جامع به سمت جلو حرکت کنیم، با خرد جمعی همه کشورهای عضو کارهای خود را پیش بردیم و با همکاری نماینده یونسکو و سازمان ملل در ایران ده برنامه در جهت صلح و دوستی با گرایش‌های مختلف را انجام دادیم. امید است با حضور رییس جدید این برنامه‌های جامع را بتوانیم به ثمر برسانیم

منبع:روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7