کد خبر: 7560| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۳۰ آذر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۲:۲۹:۰ | تعداد بازدید: ۲۶۰۳

رئیس دفتر نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها از پیگیر این نهاد از تصویب برنامه‌ای جهت رفع موانع ازدواج دانشجویی خبر داد و گفت: این برنامه گامی جهت رفع موانع و فرهنگسازی هرچه بیشتر ازدواج دانشجویی است.
حجت الاسلام مصطفی رستمی، با اشاره به برنامه جامع خانواده اظهار کرد: این برنامه جهت رفع موانع ازدواج دانشجویی است. اکنون در حال پیگیری تصویب برنامه از نهادهای ذی‌ربط هستیم و چندین سند برای این برنامه تدوین‌شده است؛ بخشی از آن برای ارائه به شورای عالی انقلاب فرهنگی و بخشی از آن نیز برای ارائه شورای اجتماعی وزارت کشور است.
وی با بیان اینکه استقبال دانشجویان از ازدواج هم‌زمان با تحصیل افزایش‌یافته است، افزود: در این زمینه گاهی موانع اقتصادی مانند مشکل مسکن و درآمد و گاهی موانع ذهنی ازجمله تصورات نادرست دانشجویان یا خانواده‌ها از تشکیل زندگی وجود دارد که نهاد نمایندگی رهبری در تلاش است «برنامه جامع خانواده» ارائه کند. برنامه جامع خانواده گامی جهت رفع موانع و فرهنگ‌سازی هرچه بیشتر ازدواج دانشجویی است.
رئیس دفتر نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها در خصوص «طرح ملی هم‌سفر تا بهشت» نیز گفت: تشرف دانشجویان به حرم امام رضا (ع) و پیمان بستن در محضر ایشان را از دلایل برکت و پایداری ازدواج‌های دانشجویی است. آمار طلاق در ازدواج‌های دانشجویی بافاصله قابل‌توجه نسبت به سایر ازدواج‌ها، کمتر از ۶ درصد است.
وی ادامه داد: اگر روال سفر عمره راه‌اندازی شود، به عمده و فاخر آن مربوط به دانشگاهیان است؛ ما پیگیر خواهیم بود. متولی اصلی عمره سازمان حج و زیارت است و ما منتظر خبرهای قطعی آنان هستیم.
همه زوج‌های دانشجو که تاریخ عقد آن‌ها از اول فروردین ۹۷ تا پایان آذرماه ۹۸ باشد، می‌توانند برای شرکت در مراسم ازدواج دانشجویی «طرح ملی هم‌سفر تا بهشت» در مشهد ثبت‌نام کنند. بیست و سومین دوره مراسم ازدواج دانشجویی «طرح ملی هم‌سفر تا بهشت» از دی تا اسفندماه جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان آذرماه از طریق سایت اینترنتی www.ezdevaj.nahad.ir یا مراجعه حضوری به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یا امور فرهنگی برای شرکت در این مراسم ثبت‌نام کنند.

منبع:خبرگزاری آنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7