کد خبر: 7137| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۲۲ آبان سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۹:۱۲:۰ | تعداد بازدید: ۳۴۰۵

آیت الله رشاد با تاکید بر اینکه طلاب برای شهرت درس نخوانند، گفت: طلاب هرگز نباید برای کسب مال و ثروت و یا برای رسیدن به مقام بالای کشوری درس بخوانند.
آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، امروز در جلسه تفسیر خطبه متقین مدرسه علمیه امام رضا (ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: اهل تقوا انسان های قدرتمندی هستند اما با وجود همین قدرت بسیار احتیاط می کنند.
وی با بیان اینکه ایمان اهل تقوا ریشه در یقین دارد، ادامه داد: متقین در کسب علوم حریص و در تحصیل آن اهل حلم و شکیبایی هستند؛ آنان با وجود غنی بودن از اسراف اجتناب می کنند و هنگام عبادت در برابر معبود خاشع هستند.
آیت‌الله رشاد با اشاره به اینکه اغلب انسان ها نابغه هستند، اظهار داشت: طلاب نباید تصور کنند رشد و موفقیت تنها برای کسانی است که استثناء هستند. بزرگان حوزوی آداب الصلاة را برای طلاب بیان کنند. امام راحل با وجود اینکه کتاب های فراوانی نوشته بودند اما هرگز اهل خودنمایی نبودند.
رییس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه با تاکید براینکه انسان متقین اهل طمع نیست، تصریح کرد: طمع از رذائل اخلاقی پنهانی است که به چشم دیده نمی شود و در راستای رسیدن به جاه، مقام و ثروت صورت می پذیرد.
تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه شهرت محل طمع است، گفت: ذیل صفت رذیله طمع رذائل دیگری نیز وجود دارد. طلاب هرگز نباید برای کسب مال و ثروت و یا برای رسیدن به مقام بالای کشوری درس بخوانند.
وی با طرح این پرسش که طلبه باید از خود بپرسد چرا طلبه شده است، عنوان کرد: اگر طلبه واقعا با هدف صحیح طلبه شده باشد باید آن را تقویت کند اما اگر با نیت کسب شهرت طلبگی را انتخاب کرده باشد باید تلاش کند هدف خود را اصلاح کند؛ امروز موسس بسیاری از فرق های باطل طلاب جاه طلب هستند.

منبع:خبرگزاری مهر

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7