کد خبر: 7111| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۱ آبان سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۱:۵۹:۰ | تعداد بازدید: ۲۷۴۴

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور گفت: ارتقای معنویت از اهمیت بسیاری برخوردار است تا حدی که گزینش استاد، دانشجو و کارکنان یک محیط آموزشی باید بر مبنای ارتقا معنویت باشد.
دکتر سیدعلیرضا مرندی امروز در همایش ملی آموزش پزشکی ۱۴۴۴ در محل فرهنگستان علوم پزشکی کشور با اشاره به دغدغه های علم و فناوری مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب، خاطرنشان کرد: در بیانیه گام دوم هم مسائل معنوی و اعتقادی و هم مسائل علم و فناوری مورد تاکید قرار گرفته اند.
وی افزود: در این بیانیه تهذیب مقدم بر آموزش است و ارتقا معنویت در تمامی سیاست های کلی مدنظر قرار دارد. ارتقا معنویت از اهمیت بسیاری برخوردار است تا حدی که گزینش استاد، دانشجو و کارکنان یک محیط آموزشی باید بر مبنای ارتقا معنویت باشد.
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور خاطرنشان کرد: طبق گفته مقام معظم رهبری، دانش ابزاری در جهت تکامل محیط دانشگاه است و در این محیط باید دین و تدین اصل باشد. هر آنچه کیفیت آموزشی بالا برود اما فارغ التحصیل اسلامی و انقلابی نداشته باشیم فایده ای برای کشور نخواهد داشت.
وی یادآور شد: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب محیط دانشگاه باید التزام عملی و احکام اسلامی داشته باشد، یک استاد الگویی است که باید به این التزام حسن شهرت داشته باشد.
مرندی با اشاره به ایجاد تمدن اسلامی، توجه به اخلاق و معنویت و عدالت در بیانیه گام دوم  انقلاب اظهار داشت: یکی از مسائل اساسی در پزشکی عدالت است و اینکه یک استاد پزشکی باید بیشترین توجه را به قشر محروم و ناتوان داشته باشد.
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور از معنویت و اخلاق، عدالت و مبارزه با فساد، طهارت اقتصادی و مدیریت جهادی به عنوان بخش های مهم بیانیه گام دوم انقلاب نام برد.
مرندی گفت: پزشکانی که اکنون مورد هجمه قرار می‌گیرند، اوایل انقلاب مطب‌هایشان را تعطیل کرده‌اند و با تدریس و عزم جدی، دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را راه‌اندازی کردند.
وی افزود: اوایل انقلاب، سیستان و بلوچستان تنها چهار نفر فوق‌لیسانس داشت و انبوهی از پزشکان خارجی اما همین اساتید با تعطیلی مطب‌ها و تدریس در آن دانشگاه‌ها، آموزش پزشکی را شکل دادند.

منبع:مهر

لطفا کد زیر را وارد نمایید

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7