کد خبر: 6852| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۲۹ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۰:۱۹:۰ | تعداد بازدید: ۵۸۸۷

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با هدف رونق زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان خراسان رضوی ،رونمایی از جدیدترین داروهای «ایران ساخت»شده حوزه دامی و بازدید از مرکز رشد و شرکت های دانش بنیان وارد استان خراسان رضوی شد .
ستاری در نخستین بخش از سفر یک روزه اش به این استان از شرکت دانش بنیان «نصر فریمان»بازدید کرد.
این شرکت دانش بنیان فعال در حوزه داروسازی یکی از بزرگترین تولید کننده های داروهای استریل تزریقی در خاورمیانه است که توانسته با تکیه بر توان متخصصان داخلی ۵۸ محصول تولید و عرضه کند.
در این بازدید از محصول جدید نانوامولسیون تزریقی طولانی اثر ویتامین AD3Eکه برای اولین بار در کشور تولید شده است رونمایی شد.
این محصول در داروهای تزریقی دامی برای اولین بار در جهان به صورت محصول نانوتولید می شود و نمونه خارجی مشابه برای این محصول وجود ندارد.
زیارت بارگاه منور و ملکوتی حضرت امام رضا علیه السلام
دیدار ستاری و حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان رضوی از دیگر بخش های سفری یک روزه ستاری به این استان خواهد بود. رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان در ادامه این سفر استانی به زیارت بارگاه منور و ملکوتی حضرت امام رضا علیه السلام می رود تا با تشرف به بارگاه ملكوتی آن امام همام از دريای بيكران كرامتش بهره ای ببرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه از شرکت دانش بنیان «رای صنعت توس »دیدن می‌کند.این شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه مهندسی معکوس در زمینه قطعات کارخانه های سنگ آهن و مس فعالیت دارد .شرکت دانش بنیان «سورن تک توس»دیگر میزبان رئیس بنیاد ملی نخبگان خواهد بود.این شرکت دانش بنیان فعال در حوزه بیوتکنولوژی توانسته با بهره گیری از توان و دانش متخصصان داخلی ۸ محصول دانش بنیان تولید و عرضه کند.معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در ادامه از شرکت دانش بنیان اکسیر گل سرخ دیدن می‌کند.این شرکت دانش بنیان نخستین تولید کننده الئو رزین زعفران در جهان و نخستین تولید کننده الئورزین ادویه جات در کشورمان است.معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در ادامه سفر یک روزه اش به این استان از «آزمایشگاه کنترل کیفی شستا »و«سیستم های الکترونیکی شایان کاوش پاژ »دیدن می کند.
بازدید از کارخانه نوآوری مشهد و مرکز رشدفرهنگی سجاد
بخش بعدی سفر رئیس فرهنگ سازی اقتصاد دانش‌بنیان بازدید از کارخانه نوآوری مشهد است .این کارخانه با هدف کمک به شناسایی افراد توانمند و فعالان حوزه فناوری‌های نوین شکل گرفته است .در ادامه این سفر استانی اپلیکیشن «شهر من»با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری آغاز به کار می‌کند. این پروژه با هدف ارائه خدمات شهروندی از درگاه واحد و افزایش مشارکت اجتماعی ایجاد شده است .
بازدید از مرکز رشد فرهنگی سجاد پارک علم و فناوری استان رضوی از دیگر برنامه‌های معاون علمی و فناوری در این سفر یک روزه خواهد بود.این مرکز رشد با اولویت قراردادن هنرهای تصویری ،رسانه‌های مجازی ،ورزش و سرگرمی ۲۹ تیم را در دل خود جای داده است.پایان‌بخش سفر یک روزه رئیس بنیاد ملی نخبگان به استان رضوی شرکت در نشست علم و فناوری اقتصاد دانش بنیان این استان است.ستاری پس از شنیدن نقطه نظرات مسئولان و جوانان خلاق،در فضایی صمیمی راهکارهای لازم رابرای رونق زیست بوم فناوری و نوآوری استان را ارایه می دهد.

منبع:مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7