کد خبر: 6615| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۹ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۴:۳۸:۰ | تعداد بازدید: ۶۱۶۳

رئیس قوه قضاییه بر ضرورت تعامل و همکاری جدی و تعریف شده دستگاه ها با یکدیگر و خودداری از امساک برای اتصال و ارائه اطلاعات به یکدیگر تاکید کرد.
آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای راهبری دادرسی الکترونیکی، اساس شکل گیری دولت الکترونیک را منوط به تعامل و همکاری جدی دستگاه ها با یکدیگر دانست و تصریح کرد: همکاری دستگاه ها در جهت شکل گیری دولت الکترونیک، علاوه بر تسهیل امور و دسترسی آسان همگان به عدالت، موجب می شود که متجاسران به قانون نتوانند میدان بیابند و با تسلط دستگاه ها به اطلاعات و تبادل داده ها با یکدیگر، مانع از تشکیل حیاط خلوت و فرصت های مجرمانه برای افراد قانون گریز می شود.
نائب رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: متاسفانه دستگاه ها در ارائه اطلاعات به یکدیگر امساک می کنند و این روحیه، مانع از شکل گیری دولت الکترونیک می شود. لذا باید در جهت نهادینه سازی فرهنگ اتصال دستگاه ها به یکدیگر و ارائه اطلاعات به دستگاه های مربوط و مسئول، تلاش کرد.
آیت الله رئیسی، ارزش افزوده دولت الکترونیک برای کشور را از جهات گوناگون بسیار بالا دانست و تاکید کرد: این ارزش افزوده، به هیچ عنوان با نگاه جزیره ای و بخشی نگری به دست نمی آید.
براساس این گزارش، آیین نامه اجرایی نحوه و میزان دسترسی به اطلاعات مرکز ملی داده های قوه قضاییه در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و اعضای حاضر به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7