کد خبر: 6500| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۱:۵۶:۰ | تعداد بازدید: ۶۰۵۲

دکتر عبدالله جاسبی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، فرارسیدن سال تحصیلی 99-98 و بهار علم و دانش و معرفت را به همه دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید کشور تبریک و تهنیت گفت.
دکتر جاسبی در گفت‌وگو با مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و نام شهدای دانشجو و دانش‌آموز میهن اسلامی‌مان و تقارن آن با سال تحصیلی جدید گفت: دستیابی به عزت، تعالی، پیشرفت و توسعه پایدار کشور با عقلانیت و از مسیر جامعه دانش‌محور فراهم می‌گردد و هیچ مزیت و ثروتی در هزاره سوم بالاتر از دانایی محوری و عقلانیت نیست.
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی که بیش از 50 سال از عمر خود را وقف توسعه آموزش عالی کشور قرار داده است به دانش‌آموزان و دانشجویان توصیه کرد که همواره به احسان، اکرام و احترام به والدینشان پایبند باشند و با ادب و احترام، حرمت و منزلت معلمان دلسوز و اساتید مبرز خود را پاس دارند و قدردان زحماتشان باشند و با انگیزه، اشتیاق، ایمان، تعهد، عزم جزم و همت راسخ، درس خواندن را در اولویت قرار دهند.
جاسبی از معلمان دلسوز و اساتید فرهیخته نیز درخواست کرد که اخلاق حسنه، تواضع و فروتنی را سرلوحه رفتارشان قرار دهند. زیرا همین رفتارهای پسندیده همانند دانه‌هایی است که جوانه‌زده و سال ها بعد ثمر می‌دهد.
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، تعالی و پیشرفت فردای جامعه را به وفاق و تعامل معلمان و اساتید و تلاش و همت آینده‌سازان میهن اسلامی‌مان برای خلق آینده‌ای درخشان و سرشار از امید و آبادانی و سرافرازی کشور وابسته دانست و از آنان خواست که در انتظار فردا متوقف نشوند و آینده کشور را به بهترین نحو ممکن بسازند.
دکتر جاسبی تصریح کرد: مسائل و چالش‌های فراروی امروز نظام آموزشی کشور، راهکارهای خلاقانه، علمی و نوآورانه می‌طلبد و با روزمرگی و فرسودگی نمی‌توان بر حل مسائل پیچیده فائق شد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از مسئولان آموزشی، روسای دانشگاه‌ها و متولیان مرتبط خواست که دانش‌آموزان و دانشجویان را گران‌ترین امانت دانسته و در حفظ سلامت و ایمنی دانش‌آموزان و دانشجویان، برقراری زمینه‌های نشاط و شادابی و سلامت روحی و جسمی، ارتقای علمی و اعتلای فرهنگی آنان برنامه‌ریزی هدفمند و اجرایی داشته باشند.
دکتر جاسبی با اشاره به نقش مؤثر و برجسته معلمان، فرهنگیان و اساتید در خلق سرمایه‌های انسانی ارزشمند برای کشور، خواستار برنامه‌ریزی جامع مسئولان مرتبط برای رفع دغدغه‌های برحق آنان و پاسداشت شأن و منزلت معلمان و اساتید شد.
دکتر جاسبی در خاتمه از درگاه خداوند متعال برای همه دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید؛ در سایه برنامه‌های مترقی اسلام و اندیشه‌های اسلامی، سالی سرشار از بهروزی، سلامتی و سعادت توأم با معنویت و اخلاق‌مداری مسألت نمود و ابراز امیدواری کرد که در سایه‌سار تلاش مجدانه و خالصانه فرهنگیان و دانشگاهیان، مسیر آبادانی، سرافرازی و عظمت کشور شتاب مضاعفی داشته باشند.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7