کد خبر: 5177| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲ شهریور سال ۱۳۹۸ | ساعت ۹:۷:۰ | تعداد بازدید: ۵۴۶۳

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه خاک ایران زمین، مشاهیر زیادی از جمله بوعلی سینا را پرورش داده است گفت: می‌توان از ظرفیت مفاخر این کشور در راستای امید، همدلی و همبستگی استفاده کرد.
دکتر غلامی پنجشنبه شب در آیین روز پزشک در آرامگاه بوعلی سینای همدان گفت: بوعلی سینا از پزشکان شهیر و جزو شخصیت‌های کم نظیر جهان و افتخار عالم اسلام است و همدان مبدا فیلسوف شهیر بوعلی سینا است.
وی افزود: بعد از اسلام، شخصیتی همچون ابن‌سینا پرچم‌دار اسلام بوده و در رشته‌های مختلف از جمله پزشکی تخصص داشته است.
وزیر علوم، با بیان اینکه همه کشورها دانشمندان خود را بزرگ و محترم می‌دارند بیان کرد: بوعلی سینا بزرگ‌ترین سرمایه ملی ایران و جهانیان است.
وی بیان کرد: این مفاخر چون در جهان شناخته شده هستند می‌توان با استفاده از این شخصیت‌ها، پیوستگی و همبستگی را در ملل دنیا ایجاد کرد.
دکتر غلامی ادامه داد: کشورهایی که روزی جزو ایران بزرگ بودند با سیاست، سیاست‌بازان مستکبر و مستعمره‌چی از مرزهای کشورمان جدا شدند که می‌شود با بهره‌گیری از مفاخر این کشورها را متحد کرد.
وزیر علوم، تصریح کرد: دولت‌های مستکبر با جداکردن کشورها از ایران بزرگ، شعار خود مبنی بر اینکه تقسیم‌کن و حکومت‌کن را عملی کردند.
وی افزود: هر چند دولت‌های مستکبر ملت‌ها را در دیوارهای سیاسی خود قرار دادند اما این مفاخر همدلی و پیوستگی را بیش‌ازپیش می‌توانند تعمیق ببخشند.
گفتنی است به مناسبت زادروز بوعلی سینا، نیم تنه این عالم بزرگ، انیمیشن ماجراهای پورسینا و وصیت‌نامه و زندگی‌نامه وی در آئینی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، استاندار همدان و جمعی از مسئولان رونمایی شد.
منبع: وزارت علوم

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7