کد خبر: 5039| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۶ مرداد سال ۱۳۹۸ | ساعت ۲۲:۲۸:۰ | تعداد بازدید: ۶۸۲۸

رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این‌که فعالیت رسانه‌ای، مطبوعاتی و روزنامه‌نگاری، جهاد بزرگی است، گفت: جنگ نرمی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند، افسرانی دارد که عمدتاٌ اصحاب رسانه و اصحاب فکری هستند که نظراتشان در رسانه‌ها منعکس می‌شود.
دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز به مناسبت روز خبرنگار با حضور در ساختمان مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن تبریک این روز به همه فعالان رسانه‌ای و به‌ویژه مدیران، دست‌اندرکاران و خبرنگاران رسانه‌های این دانشگاه، از بخش‌های مختلف خبرگزاری آنا، ایسکانیوز و روزنامه فرهیختگان بازدید و با مدیران، سردبیران و خبرنگاران دیدار و گفتگو کرد.
دکتر ولایتی در نشستی با اعضای هیئت رئیسه و سردبیران رسانه‌های دانشگاه، با اشاره به روز خبرنگار و گرامیداشت این مناسبت که مزین به نام محمود صارمی است، گفت: بی‌تردید رسانه به‌عنوان رکن چهارم، نقشی مهم و اساسی برعهده دارد و مهم‌ترین وظیفه آن هم در جمهوری اسلامی ایران تبلیغ دین، ارزش‌های اسلامی، توجه به منافع ملی کشور و پیشبرد اهداف نظام است.
وی با اشاره به وضعیت رسانه‌ها و مطبوعات در قبل از انقلاب، به تحولات و شاخصه‌های این حوزه پس از انقلاب اسلامی پرداخت و تأکید کرد: روزنامه‌ها بعد از انقلاب دچار تحولات جدی شدند و باید توجه داشت با هجمه‌های سنگین و توطئه‌های دشمنان، وظیفه سنگین‌تری نسبت به گذشته برعهده رسانه‌ها در جهت پیشبرد اهداف و منافع نظام قرار دارد.
رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تحولات بنیادین در این دانشگاه، گفت: تحولات چشمگیری در دانشگاه و به تبع آن، رسانه‌های این دانشگاه رخ داده است و خوشبختانه جهت مشخصی دارند و باید ضمن پرهیز از هرگونه تندروی، نقد منصفانه و تبلیغ فعالیت‌های مثبت را در دستور کار خود قرار دهند.
دکتر ولایتی تأکید کرد: خوشبختانه رسانه‌های دانشگاه آزاد در زمینه مسائل اجتماعی و ارائه تحلیل‌های دقیق به خوبی عمل کرده و در مسیر انقلاب و مبتنی بر رویکردهای کلان دانشگاه گام‌های بلندی برخواهند داشت.
وی با بیان این‌که نظام، سعه‌صدر بسیار بالایی دارد، افزود: از افتخارات حکومت اسلامی، سعه‌صدر و تحمل نظرات مخالف است و باید انصاف و حق‌طلبی همراه یکدیگر در رسانه‌ها مورد توجه قرار گیرد.
رئیس هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه و در جریان بازدید از خبرگزاری آنا گفت: برای ایجاد تمرکز و بهره‌مندی بیشتر از موضوعات تخصصی در جهت توسعه و پیشرفت ضروری است تقسیم بندی علمی و دقیقی در حوزه‌های مختلف در این خبرگزاری شکل بگیرد تا آنا به مرجعیت رسانه‌ای در زمینه علم تبدیل شود.
وی افزود: خبرنگارانی که در انتشار مطالب نو و پیشرفت‌های علمی فعالیت می‌کنند باید به موضوعات علمی نیز اشراف کافی داشته باشند تا بتوانند اصالت آثار علمی را تشخیص داده و منعکس کننده واقعیات باشند ضمن آن که تولید اخبار به زبان انگلیسی و عربی هم می‌تواند کمک موثری برای بهره‌مندی کشورهای دیگر و به‌ویژه کشورهای اسلامی از محتوای تولید شده در این مجموعه‌ها باشد.
رئیس هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی هم‌چنین از بخش‌های مختلف روزنامه فرهیختگان بازدید کرد و گفت: دقت در صحت اخبار و رویدادها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تا زمانی که نسبت به انتشار یک مطلب یقین حاصل نگردیده نباید منتشر گردد و ضروری است نقل درست، دقیق و منطبق با واقعیت داشته باشیم.
رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در رسانه‌های دانشگاه آزاد، جهت‌گیری اسلامی، انقلابی و ایرانی وجود دارد و باید هر روز بر ظرفیت‌های رسانه‌ای این مجموعه افزوده شود.
دکتر ولایتی با اشاره به این‌که فعالیت رسانه‌ای، مطبوعاتی و روزنامه‌نگاری، جهاد بزرگی است، گفت: جنگ نرمی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند و واقعیت دنیای امروز است، افسرانی دارد و افسران مدافع جمهوری اسلامی در این جنگ نرم، عمدتاً اصحاب رسانه و اصحاب فکری هستند که نظراتشان در رسانه‌ها منعکس می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت تاریخ و توجه به وقایع تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران گفت: پیشنهاد می‌کنم در روزنامه فرهیختگان به این موضوع توجه شود تا در خصوص مبنا و واقعیت تمدن اسلامی آگاهی بخشی لازم صورت پذیرد و شخصیت‌های بزرگ اسلام و ایران معرفی شوند.
دکتر ولایتی، در این مراسم از چند تن از فعالان رسانه‌ای و خبرنگاران تقدیر کرد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7