کد خبر: 6442| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۲۷ شهریور سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۵:۴۵:۰ | تعداد بازدید: ۵۷۷۱

رئیس هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه در حوزه توجه به مبانی دینی پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است.
دکتر ولایتی در سومین نشست سراسری معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز در سالن همایش کتابخانه دکتر حبیبی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) و با قدردانی از تلاش معاونت فرهنگی و دانشجویی و همکاران این مجموعه در واحد‌های سراسر کشور، افزود: خوشبختانه در این مدت شاهد تحولات بسیار خوب در حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بوده‌ایم که امیدواریم این روند با سرعت بیشتری ادامه داشته باشد و پسوند «اسلامی» دانشگاه بروز و ظهور دقیق‌تر و بیشتری پیدا کند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، مجموعه‌ای ارزشمند و برخاسته از خواسته‌های مردم برای تحصیلات عالی در فضای سالم و ارزشی است و نباید در این دانشگاه برخلاف خواسته و ارزش‌های اسلامی و ملی رفتار شود.
دکتر ولایتی با بیان اینکه فعالیت در حوزه فرهنگی، وظیفه بسیار سنگینی است، گفت: کشور ما دارای بهترین و با استعدادترین جوانان است و براساس آمار‌های منتشرشده، جوانان و دانشجویان ما زیربنای اعتقادی خوبی دارند و در طول تاریخ نیز همواره پرچم ارزش‌های متعالی به دست ایرانیان و سایر مسلمانان بوده و ایران به عنوان کشور خط‌دهنده امت اسلامی همواره پیشتاز بوده است.
رئیس هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر لزوم تبیین و توصیف معارف اسلام و اهل بیت (ع) در دانشگاه، تصریح کرد: در دنیایی که تحت تأثیر فرهنگ غرب و ضدارزشی قرار دارد، کشور‌هایی هستند که زیر بار این تبلیغات ضدارزشی نمی‌روند، چرا که ارزش خدایی در انسان نهادینه و فطری است و انسان براساس فطرت توحیدی خلق شده است. به همین دلیل است که می‌بینیم جمهوری اسلامی ایران با همه مشکلات و سختی‌هایی که به آن تحمیل می‌کنند، چگونه پرچمدار ارزش‌های اخلاقی و انسانی شده است و به لحاظ اعتقادی، در جهان حرف اول را می‌زند و مردم دنیا را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: اکنون با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و در گذشته با توسط معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره)، جوامع و حاکمیت‌های خارج از مرز‌های ایران امکان تحمیل خواسته‌های خود به ما را نداشته و ندارند و هیچ تفکر، ایدئولوژی و حاکمیت دیگری نمی‌تواند در مقابل ارزش‌های احیاشده جمهوری اسلامی ایران ایستادگی کند.
دکتر ولایتی با تأکید بر لزوم توجه به فعالیت‌های فرهنگی و اعتقادی دانشجویان، تاکید کرد: خوشبختانه فطرت دانشجویان ما بیدار است و زمینه برای کار‌های فرهنگی و بیان فضایل اسلام ناب محمدی مهیاست. در گذشته نیز حیا، حجاب و عفت جزو مبانی مورد اعتقاد ایرانیان بوده است و حجاب و عفاف در ایران قدمت دارد و یکی از تأکیدات اسلام است. این موضوع باید در دانشگاه آزاد اسلامی مورد توجه بیشتری قرار گرفته و تلاش بیشتری برای احیای این اصل اسلامی و سنت ایرانی را به کار برد.
رئیس هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پایان اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه توجه به مبانی دینی، عفاف و حجاب پیشرفت خوبی داشته است که شواهد و قراین، گویای این موضوع است. خوشبختانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت فرهنگی و دانشجویی به عنوان دو رکن اساسی فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی تلاش دارند تا بتوانند فضای اسلامی و قابل قبولی در دانشگاه حاکم کنند.

منبع:velayati.ir

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7