کد خبر: 4556| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۱۱ تیر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۹:۵۵:۰ | تعداد بازدید: ۲۷۴۱

مسئول اوقاف شیعی استان بابل عراق گفت: ما و برادران اهل سنت در عراق خواستار تاسیس شعبه ای از دانشگاه مذاهب اسلامی در عراق هستیم.
شیخ حمزه کاظم الفتلاوی در دیدار با محمد حسین مختاری رئیس این دانشگاه با اشاره به اینکه حاضر به پیگیری تا حصول نتیجه در این رابطه هستیم. ضمن ابلاغ سلام ویژه مسئول اوقاف شیعه و اهل سنت عراق از مختاری برای دیدار با علمای شیعه و سنی عراق دعوت به عمل آورد.
محمد حسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و ابلاغ سلام ویژه به مسئول اوقاف شیعه واهل سنت عراق ابراز امیدواری کرد برای تقویت بنیان تقریبی در جهان اسلام به ویژه کشور عراق قدم‌های مؤثر و ارزنده‌ای برداشته شود.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما این است که تفکر تقریبی را در دنیای اسلام گسترش بدهیم، افزود: این دانشگاه یکی از دستاوردهای مهم نظام اسلامی به اذعان علمای اهل سنت در خصوص ادعای ایران در مورد وحدت امت اسلامی است.
وی بیان داشت: آنچه مهم و قابل ذکر است اینکه وجود این دانشگاه در مجامع دینی و اسلامی یک مبارزه علمی با افراط گرایی و تکفیر است.
در دیدار شیخ حمزه کاظم الفتلاوی مسئول اوقاف شیعی استان بابل عراق با محمد حسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی طرفین بر ضرورت گسترش تفکر تقریبی در دنیای اسلام برای عبور از افراطی گری‌ها تاکید کردند.
منبع: دانشگاه مذاهب اسلامی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7