کد خبر: 25970| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۳۰ مهر سال ۱۴۰۳ | ساعت ۱۰:۵۴:۰ | تعداد بازدید: ۱۵۵

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازدید از مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) بر توجه این دانشگاه در تداوم و توسعه دستاوردهای علمی تأکید کرد.
به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در بازدید از نمایشگاه قرار هفت مرکز رشد دانشگاه امام صادق اظهار کرد: این نمایشگاه حاصل سال‌ها تلاش و مجاهدت محققین و پژوهشگران دانشگاه امام صادق (ع) نشانگر یک تجربه تدوین الگوی حکمرانی و حکمتی است.

وی ادامه داد: در این مسیر، ۱۵ هسته فعال هستند که البته همه در یک سطح قرار ندارند و برخی از آن‌ها به طور عمیق‌تری فعالیت کرده‌اند. این هسته‌ها فرایندی را طی کرده‌اند که از کشف مسئله، طالب‌شناسی، حل مسئله، سیاست‌گذاری، تنظیم و حتی تصدی‌گری و نظارت را در حوزه‌های مختلف شامل می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این نمایشگاه، گزارش‌های خوبی ارائه شد. با اینکه پیش از این نیز با مرکز رشد آشنایی داشتم، اما اطلاعات جدید و مفیدی به دستم رسید. این تلاش‌ها بسیار ارزنده و مبارک است و این امر نشان می‌دهد که دانشگاه امام صادق(ع) به مرحله‌ای رسیده که فراتر از آموزش و پرورش پژوهشگران، به تداوم و توسعه دستاوردهای علمی نیز پرداخته است.

وی ادامه داد: امروز، در دهمین سالگرد ارتحال عالم ربانی، فقیه و متفکر نهادساز، آیت‌الله مهدوی کنی، شاهد آن هستیم که دانشگاه امام صادق(ع) به مرکز رشدی تبدیل شده است که جوانان عالم، اندیشمند و پژوهشگر در آن می‌توانند توانمندی‌های حکمرانی و حل مسئله را به دست آورند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: این کار بسیار ارزشمندی است که نهادهای سیاست‌گذاری و حکمرانی همچون شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای نگهبان، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی فضای مجازی و حتی شوراهایی که تحت نظارت قوه مجریه قرار دارند، مانند شورای عالی سلامت و امنیت قضایی و سایر شوراها، می‌توانند از ظرفیت‌ها و خروجی‌های این مجموعه بهره‌برداری کنند.

استاد خسروپناه گفت: در این مسیر، دانشگاه‌های دیگر مانند دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه شهید چمران و دانشگاه‌های مستقر در استان‌های مختلف، به ویژه در حوزه علوم انسانی، از این الگوی مرکز رشد استفاده کنند. این مرکز نه صرفاً دانشگاه است و نه پژوهشگاه، بلکه یک ترکیب نظام‌مند است که به حل مسئله می‌پردازد و می‌تواند الگویی برای دیگر دانشگاه‌ها باشد.

وی افزود:‌ در حال حاضر، مسئله جدی فارغ‌التحصیلان مقطع ارشد و دکتری این است که نمی‌دانند چگونه باید از توانمندی‌هایشان استفاده کنند. اگر این دانش‌آموختگان بتوانند از این الگو بهره‌برداری کرده و توانایی حل مسئله را پیدا کنند، دستاوردهای علمی و پژوهشی کشور گسترش پیدا خواهد کرد. امیدواریم این دستاورد مبارک در دانشگاه‌های کشور پیاده‌سازی شود.

 
گزارش تصویری بازدید در اینجا قابل مشاهده است

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7