کد خبر: 25712| تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، ۲۲ شهریور سال ۱۴۰۳ | ساعت ۷:۱۸:۰ | تعداد بازدید: ۹۱

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در اختتامیه سی‌وهشتمین دوره جشنواره ملی دانشجویان با اشاره به اینکه باید به جایی برسیم تا هر فرد دانشگاهی یک قرآن‌پژوه باشد، اظهار کرد: در روایت زیبایی از معصومین آمده است که قرآن سفره پذیرایی خداست و جریان علمی کشور راه ارتباطی محکم با قرآن است. 
حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم اختتامیه سی‌وهشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان، در تالار وحدت دانشگاه تبریز طی سخنانی گفت: دیار تبریز و آذربایجان‌شرقی خطه عالم‌پروری است که مکتب و دین مدیون آنهاست. اینجا لازم می‌دانم یاد امام‌جمعه محبوب و مردمی شهید آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم و شهید مالک رحمتی را گرامی بدارم. 
حجت الاسلام رستمی با اشاره به اینکه در موقعیت مهم و حساسی هستیم، گفت: در فضای فعلی از یک سمت آنچه دیده می‌شود اوجگیری، جولان و تجهیز باطل به تمام ابزار‌ها است. آنچه امروز در فلسطین به عنوان تابلوی تمام عیار معرف دنیای امروز می‌بینیم، نشان‌دهنده همه چیز است. یک رژیم جعلی، جنایتکار و متجاوز به تمام ابزار‌های جنایتکاری مجهز می‌شود و خون هزاران کودک را در مقابل چشم جهانیان به زمین می‌ریزند، اما هیچ واکنشی از سوی دنیای به ظاهر متمدن و مدعی حقوق بشر دیده نمی‌شود.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: در مقابل این، اوج بروز ظرفیت‌های عالی انسانی برای پذیرفتن حق مطلق دیده می‌شود. در سمت جبهه حق عظمت‌هایی می‌بینیم که همه را انگشت به دهان کرده است. اخیراً دانشگاه هاروارد و چند مؤسسه آمریکایی آمار و مطالعاتی در مورد میزان گرایش جوانان و دانشجویان به اسلام و حمایت از مردم فلسطین ارائه دادند که نشان‌دهنده این عظمتی که به آن اشاره کردم است. من یاد دعوت پیامبر(ص) افتادم که فرمودند: من زمانی که مبعوث شدم بزرگان جامعه با من مخالفت کردند، اما جوانان با من هم‌قسم شدند. در صدر اسلام اولین مسلمانان سه گروه جوانان، زنان و بردگان بودند، یعنی سه گروهی مهمی که در معرض آسیب‌ها و آزار‌های جدی بودند. 
وی با اشاره به اینکه این تقسیم‌بندی جدید معجزه قرآن و آماده شدن جهان برای شنیدن حق است، به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت‌های دانشجویی اشاره و بیان کرد: ایشان در آن دیدار به جوانان و دانشجویان فرمودند با قرآن انس بگیرید. زمانی که فتنه‌ها از هر جهت پدیدار می‌شود بر شما باد انس با قرآن و شما که برگزیدگان قرآنی هستید، این انس را در جامعه گسترش دهید. 
حجت الاسلام رستمی با تأکید بر اینکه جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان پرمخاطب‌ترین جشنواره دانشگاهی است، گفت: در این جشنواره ۲۰۰ هزار دانشجو شرکت کردند که حاضران در این مراسم منتخبان آنها هستند. این حاکی از جمعیت متدین و قرآن‌دوست دانشگاهی است. همانطور که در ایام اربعین میلیون‌ها نفر زائر عتبات می‌شوند و میلیون‌ها نفر در پیاده‌روی جاماندگان حضور می‌یابند و به حق ملت هشتاد میلیونی امام حسینی هستیم، در دانشگاه‌ها نیز حضور دانشجویان در جشنواره بیشتر از تمام جشنواره‌هاست.
رئیس‌نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اوج‌گیری جشنواره قرآنی دانشجویان گفت: این اوج‌گیری در حالی رخ داده است که به واسطه دوران کرونا میزان استقبال از جشنواره آسیب دید، اما خوشحالیم که این استقبال مجددا افزایش یافته و بین ۲۰ تا ۳۰ درصد این استقبال افزایش یافته است. 
حجت الاسلام رستمی با اشاره به اینکه باید به جایی برسیم که هر فرد دانشگاهی یک قرآن‌پژوه و قرآن‌دوست باشد، اظهار کرد: دستگیره محکم ارتباط با قرآن جریان علمی کشور است، در روایت زیبایی از معصومین آمده است که قرآن سفره گشاده و سفره پذیرایی خداست. میزبان، خدا و سفره قرآن است، این سفره یک خادم و سفره‌دار می‌خواهد، خادم قرآن کیست؟ چه کسی مسئولیت دارد تا دل‌های نیازمند به قرآن را به قرآن گره بزند؟ به جز شما عزیزان قرآنی کسی نیست. مسئولیت جریان قرآنی دانشگاهی و حوزوی و کل کشور مسئولیت سنگینی است، ما شکایت بزرگ پیامبر را در پیش داریم و لذا باید در راستای مهجوریت‌زدایی قرآن تلاش کنیم. باید دید در ادای این وظیفه چه کرد‌ه‌ایم؟ برخی مثل شهدا تمام وجود خودشان را اهدا کردند ما نیز باید نهایت تلاش خود را در این مسیر به کار بگیریم. ان‌شاءالله خدای متعال ما را در این مسیر راهنمایی کند. 
حجت الاسلام رستمی در پایان تصریح کرد: لازم می‌دانم از وزارت بهداشت و معاونان فعلی و سابق وزیر و همکارانشان در معاونت فرهنگی وزارت بهداشت و همکاران دانشگاه علوم پزشکی تبریز و اساتید گرانقدر قرآن تشکر کنم.

منبع:ایکنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7