کد خبر: 6406| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۲۴ شهریور سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۰:۳۸:۰ | تعداد بازدید: ۶۸۲۲

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خط دشمن را کاهش سرمایه اجتماعی نظام و خسته کردن مردم دانست و گفت: دانشگاه‌ها با هوشمندی خلاف خواسته‌های دشمنان حرکت می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی نماینده دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست روسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و موسسات پژوهشی سراسر کشور که هم اکنون در دانشگاه علامه طباطبایی درحال برگزاری است، گفت: امروزه اگر بخواهیم مراکز مورد توجه به امام حسین علیه السلام و عزاداری ها را از نظر محتوا، جمعیت و سطع علمی معرفتی شرکت کنندگان نگاه کنیم بی تردید از بین تمامی مراکز، دانشگاه‌های ما جزو عالی ترین این مراکز هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به بحث محدودیت های بودجه ای برای دانشگاه‌ها ادامه داد: محدودیت های بودجه ای و معیشتی فعلی به واسطه ظلم نظام سلطه به وجود آمده است و عملا این کسر بودجه به بخش های مختلفی در کشور صدمه می زند.
وی اظهار داشت: همانطور که مورد نظر روسای دانشگاه‌ها هم است صرفه جویی و محدودیت های بودجه ای نباید به بخش علم و پژوهش و دانشگاهی اعمال شود و این امر روا نیست.
نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: خط دشمن خسته کردن مردم و کاهش سرمایه اجتماعی نظام است و ادعا کرده اند که اگر بتوانیم دو تا ونج میلیون ایرانی را به خیابان ها بکشانیم به مرحله زائل کردن سرمایه اجتماعی قدم گذاشته ایم، اما به فضل خدا آنچه درحال رخدادن است خلاف این موضوع را نشان می دهد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نشاط سیاسی و فرهنگی در فضای دانشگاهی عنوان کرد: علیرغم انکه دشمنان فکر میکنند می توانند از این فضای پرشور آشوب و فتنه را درو کنند اما دانشگاه‌ها بسیار هوشمندانه خلاف این روند حرکت کردند و برای چنین مسئله ای از مسیولان دانشگاهی سپاسگزاریم.
وی با بیان اینکه روسای دانشگاه‌ها باید برای تسهیل کار دانشجویان که قرار است زایر امام حسین علیه السلام در مراسم اربعین باشند، تدابیر لازم را بیندیشند، گفت: روسای دانشگاه‌ها باید بدانند که می توانند از شکاف هایی که دشمنان به دنبال ایجاد آن هستند، جلوگیری کنند و این امر با ارتباط منظم، برنامه ریزی و شنیدن تمام دغدعه های دغدغه مندان و غیره امکان پذیر است.
نماينده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درباره مطالبه رهبری برای توجه ویژه به جوانان و دانشجویان تصریح کرد: مطابق خواسته رهبری شوراهای فرهنگی دانشگاه‌ها باید به مجموعه جوان توجه ویژه داشته باشند و کارهای روزمره آنها را از این کار غافل نکند. خواهش ما این است که شوراهای فرهنگی جلساتی را با برنامه ریزی و هدفمندی کامل برگزار کنند و به اجرایی کردن مطالبات رهبری بپردازند.
وی با اشاره به راهبرد اخلاق و معنویت از مطالبات مقام معظم رهبری ادامه داد: موضوع توجه به اخلاق و معنویت را از اینجا می توان برداشت کرد رهبری می فرمایند امامی که پیشتاز انقلاب بود خود مخاطب اخلاق و معنویت بوده است.
رستمی تصریح کرد: حمایت از گروه های خودجوش فضاهای دانشگاهی و ستیز معقول، منطقی و مدبرانه با عوامل مخل اخلاق و معنویت( بخصوص بحث فضای مجازی که کاملا میدان را تغییر داده است) از دیگر مطالبات مقام معظم رهبری است که باید برای اجرایی کردن آنها بیش از پیش بکوشیم.
منبع: خبرگزاری دانشجو

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7