کد خبر: 25621| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۳۰ مرداد سال ۱۴۰۳ | ساعت ۱۶:۴:۰ | تعداد بازدید: ۲۱۱

سردیس و تندیس وزیر شهید «حسین امیرعبداللهیان» طی مراسمی با حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حضور خانواده وی و سخنگوی وزارت امور خارجه رونمایی شد. 
به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه در این مراسم اظهار کرد:‌ اجلاسیه ارزشمندی برگزار شد چراکه شهدای خدمت و اصحاب مقاومت مورد تکریم قرار گرفتند اما جا داشت که کارهای مفصلی درباره مدیریت و اندیشه امیرعبداللهیان انجام شود. 

وی با بیان اینکه امیرعبداللهیان صادق مخلص ولایتمدار جهادگر بود، گفت: امیرعبداللهیان سالها در وزارت خارجه خدمت کرد و سه سال هم وزیر بود و توانست دیپلماتی میدانی باشد، بنابراین دوگانه دیپلمات بودن و میدانی بودن در الگوی حکمرانی امیرعبداللهیان مشاهده شد. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با طرح این سوال که الگوی حکمرانی شهید امیرعبداللهیان چه بود؟ گفت: شهید امیرعبداللهیان دولت مرد بود و حکومت‌داری می‌کرد اما الگوی حکمرانی داشت، حکمرانی از سیاست‌گذاری تا تنظیم‌گری، تصدی‌گری، نظارت و ارزیابی را شامل می‌شود. شهید امیرعبداللهیان با الگوی حکمرانی خود توانست با تعامل بین المللی و دفاع از جریان مقاومت، زمینه‌ای را فراهم کند که پس از عملیات وعده صادق بیانیه علیه ایران صادر نشود. در وعده صادق بیش از 200 موشک به رژیم صهیونیستی شلیک شد اما بیانیه علیه ایران صادر نشد. 

استاد خسروپناه گفت:‌ وزارت خارجه باید به الگوی حکمرانی شهید امیرعبداللهیان بپردازد آن را تدوین، تدریس و ترویج کند، اگر این الگو در وزارت خارجه ترویج شود هر وزیری که به کشورهای مختلف می‌رود از این الگو پیروی می‌کند، وزیران امورخارجه در ذیل الگوی حکمرانی شهید امیرعبداللهیان که ذیل منظومه فکری امامین انقلاب است، اقدام می‌کنند.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7