کد خبر: 25305| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲۶ خرداد سال ۱۴۰۳ | ساعت ۱۱:۴۶:۰ | تعداد بازدید: ۴۴۲

معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در یک برنامه تلویزیونی عنوان کرد: از مهمترین ابتکارات حضرت امام (ره) تبدیل نظریه ولایت فقیه به الگوی حکمرانی ولایی بود و تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در همین راستاست.
به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر غلامرضا سلیمی، معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در برنامه صبح بخیر ایران با اشاره به سالروز صدور فرمان امام(ره) در تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی اظهار کرد: حضرت امام(ره) ۱۵ ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی این فرمان را صادر کردند که باعث شد مسیر دانشگاه ها در ریل تعالی قرار گیرد.
وی با اشاره به نظریه ولایت فقیه گفت: این نظریه در میان علمای شیعه همواره مطرح بود اما هنر امام(ره) این بود که نظریه ولایت فقیه را به الگوی حکمرانی ولایی تبدیل کرد.شورای عالی انقلاب فرهنگی امتداد الگوی حکمرانی ولایی امام (ره) در حوزه فرهنگ و دانش کشور است که حکمرانی نرم قدرت نرم را راهبری می کند.
دکتر سلیمی درباره چیستی انقلاب فرهنگی گفت: انقلاب تغییر بنیادی است، اما چرا انقلاب فرهنگی مطرح شد؟ چون پیشرفت جمهوری اسلامی، یک نظریه فرهنگ پایه است و فرهنگ اساس سیاست، اقتصاد و اجتماع است، اگر انقلاب فرهنگی انجام نمی شد انقلاب اسلامی ابتر می ماند.
معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تمرکز اصلی ستاد انقلاب فرهنگی بر روی دانشگاه ها بود چراکه تربیت مغزافزار، طراحی نرم افزار حکمرانی و سخت افزار تمدنی در دانشگاه ها صورت می گیرد. در همین امتداد دیوید مناشری نویسنده صهیونیست و عضو هیئت علمی دانشگاه تلاویو در کتاب نظام آموزشی و ساختن ایران مدرن اذعان داشته، ورود دانشگاه و نظام آموزشی جدید مهمترین عامل غربی سازی ایران بوده است.
وی عنوان کرد: ستاد فرهنگی در ادامه به شورای عالی انقلاب فرهنگی تعالی یافت، در این چهل سال دوران تکاملی خود را طی کرده است وارد گام دوم و دوران تحول می شود. امروز هم با وجود اسناد مهمی نظیر سند نقشه جامع علمی ریل گذاری مناسبی برای علم و فناوری شده است و نتایج آن در پیشرفت علمی کشور مشخص است.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7