کد خبر: 25251| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۱۹ خرداد سال ۱۴۰۳ | ساعت ۷:۲۱:۰ | تعداد بازدید: ۱۹۷

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: امام خمینی (ره) امام دوره شکل گیری هسته های مقاومت بودند و زمان رهبر انقلاب را عصر بلوغ هسته های مقاومت می توان برشمرد. امام خمینی (ره) قدرت دفاعی را شکل دادند و تقویت نمودند اما در زمان رهبر انقلاب قدرت بازدارندگی و تهاجمی تقویت یافت.
حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی در نشست هیئت رئیسه نهاد با مجموعه دفاتر نهاد در دانشگاه ها ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای قیام 15 خرداد گفت: نزدیک به 35 سال است که یک اتفاق بزرگ برای ملت ایران رخ داد و آن درگذشت یک رهبر و یک مقتدا بود. برای فهم اندیشه امام راحل بهترین مفسر و شاگرد برجسته که در دوران حیات همواره همراه ایشان بود و در پیروزی انقلاب اسلامی و تثبیت نظام نیز از نزدیکان امام خمینی به شمار می رفت، مقام معظم رهبری است.
وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در توصیف شخصیت امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: ایشان می فرمایند که امام خمینی خصوصیت هایی داشت و بسیار خردمند، عاقل و هوشیار بود. امام خمینی از انسان های بیدار به حساب می آمد و دارای اراده ای پولادین و قاطع بود و در عین حال انسانی بسیار رئوف بود. ایشان امیر بر هواهای نفسانی خود و خواهش هایش بود و در نهایت تواضع و فروتنی قرار داشت. رهبر انقلاب در جای دیگری تاکید می کردند سخت ترین حوادث در اقیانوس وجود او تلاطمی بوجود نمی آورد و ما هم در شرایط سخت و دشوار به امام خمینی (ره) تکیه می کردیم.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با بیان خصوصیات مشترک امامین انقلاب عنوان کرد: شاید مهم ترین نقطه مشترک سیره امام راحل و رهبر معظم انقلاب موضوع ایمان به خدا است. سه باور قوی در امام راحل استوار بود: باور به خدا، دیگری باور به مردم و همچنین باور به اعتماد نفس. امام راحل باور ما می توانیم را به مردم القا نمودند و بر آن تاکید داشتند. این باورهای به خدا، خود و مردم نقطه مشترک بین رهبری داهیانه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری می باشد.
حجت الاسلام و المسلمین رستمی گفت: موضوع مهم بعدی بحث باور به نصرت الهی و احیاء مسئله ولایت مطلقه فقیه است که علمای زیادی در این باره تلاش داشتند اما امام خمینی (ره) آن را مانند مشعلی فروزان در تمام عالم به سرانجام رساند و استمرار آن جزء افتخارات و حسنات رهبر انقلاب است.
وی در ادامه با اشاره به باور عمیق امامین انقلاب به مردم تصریح کرد: باور عمیق به مردم در سیره امام خمینی و رهبر انقلاب بسیار پررنگ می باشد و در صلابت و اقتدار در مقابل استکبار جهانی و نظام سلطه، نقطه مشترک بعدی حمایت از مظلومان و تقابل با سلطه گری و سلطه پذیری است که دو سیره مشترک امام راحل و رهبر انقلاب است.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تصریح کرد: امام خمینی (ره) امام دوره شکل گیری هسته های مقاومت بودند و زمان رهبر انقلاب را عصر بلوغ هسته های مقاومت می توان برشمرد. امام خمینی (ره) قدرت دفاعی را شکل دادند و تقویت نمودند اما در زمان رهبر انقلاب قدرت بازدارندگی و تهاجمی تقویت یافت.
حجت الاسلام و المسلمین رستمی با اشاره به شهادت شهدای خدمت بویژه شهید جمهور آیت الله رئیسی تاکید کرد: این شهادت مظلومانه برکات فراوانی داشت و ما شاهد واکنش کشورها و ابراز همدردی آن ها در این حادثه ناگوار بودیم. از سوی دیگر در این ایام و شرایط شاهد آرامش بی نظیری در کشور هستیم و ذره ای تزلزل وجود ندارد و این موضوع در کلام رهبر انقلاب هم وجود دارد که فرمودند مردم خیالشان راحت باشد و هیچ خللی در اداره کشور بوجود نمی آید.
وی در ادامه با اشاره به تشییع با شکوه شهدای خدمت در استان های گوناگون افزود: این تشییع بی نظیر شهدای خدمت نشان از همبستگی و استواری معنا داری است که در رفتار ملت ایران مشاهده می شود. موضوع تشییع شهدای خدمت باید دستمایه تبیین ها و حرکت های بزرگ در دانشگاه ها و در کلاس های درس قرار گیرد. موضوع مهم بعدی همگرایی جهان اسلام در ابراز همدردی با جمهوری اسلامی ایران بسیار معنادار است و این سطح از ارتباط از اهمیت بالایی برخوردار است.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با تاکید بر ابعاد دیگری از حادثه ناگوار سقوط بالگرد رئیس جمهور و همراهان ایشان خاطرنشان کرد: این حادثه یک حادثه تاسف آور، ناگهانی و ناگوار بود. مطالعات و بررسی ها از هیچگونه خرابکاری در این زمینه خبر نمی دهند و البته باید این نکته را هم یادآوری کرد که شرایط جوی منطقه سقوط بالگرد، شرایط صعب و سختی بود.
حجت الاسلام و المسلمین رستمی با توصیف ابعاد شخصیتی شهید جمهور عنوان کرد: شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی یک نمونه ای از دولت تراز انقلاب اسلامی را ارائه داد. ایشان شخصیتی بود که با این ویژگی سکاندار دولت می شود و مولفه های بایسته ای را در نسبت با ولایت فقیه و مردم تعریف می کند. همه همراهان به این مسئله اذعان داشتند که ایشان نسبت خود با رهبر انقلاب را نسبت ولی امر تعریف کرده بود و بارها تاکید کرد که من سرباز مقام معظم رهبری هستم.
وی ادامه داد: در کنار تمام این ویژگی ها روحیه خستگی ناپذیر ایشان بود که در پیام تسلیت رهبر انقلاب هم آمده است. ایشان در چنین مقامی بسیار به مردم باور داشت و در عین حال متواضع و فروتن بود و تمام وقت در میدان حضور داشت و به دنبال برطرف کردن مشکلات مردم بود.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به لزوم اهمیت انتخابات پیش رو اظهار کرد: ثبت نام های صورت گرفته در انتخابات ریاست جمهوری نشان از حضور جریان‌های مختلف سیاسی در این مرحله دارد. در این زمینه از دانشگاه انتظار می رود که وظیفه خود را به خوبی انجام دهد و از تشکل های دانشجویی در افزایش شور و شوق انتخاباتی حمایت شود.
حجت الاسلام و المسلمین رستمی در پایان با اشاره به نامه رهبر انقلاب به دانشجویان حامی مردم فلسطین در ایالات متحده آمریکا ابراز کرد: تعابیر این نامه تعابیر عجیبی است که به دانشجویان توصیه می کنند اینک شما در جبهه مقاومت قرار گرفته اید و در سمت درست تاریخ قرار دارید. ایشان سه پیام به این دانشجویان داشتند که پیام اول در حوزه دفاعی، پیام دوم در حوزه تبیین حقایق و پیام سوم نیز در حوزه تهاجمی بود. باید این پیام به گوش جوانان دنیا برسد و لازمه این امر کنشگری اساتید و گروه های دانشگاهی و استفاده از تمام ظرفیت ها در این بخش است.

منبع:مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7