کد خبر: 25148| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۱ خرداد سال ۱۴۰۳ | ساعت ۱۴:۵۱:۰ | تعداد بازدید: ۲۹۴

هیچ گاه هم گله و ناراحتی از برخی را داخل مردم نیاورد و اخلاق مدار بودند به گونه ای که تلاش می کردند که حرکت همگان را در مسیر رشد کشور متحد کند.
 به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی ، دکتر حداد عادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، در ویژه نامه شبکه چهار  ضمن تسلیت  فقدان تلخ و تاسف بار ریاست جمهوری ، آیت الله آل هاشم و  امیر عبداللهیان وزیر محترم امورخارجه و دیگر اعضای پرواز نافرجام بالگرد گفت : از ویژگی های دکتر رئیسی، توجه بیشتر رئیس جمهور به امور علمی و فرهنگی بود .  جلسات متعدد ابشان با دانشگاهیان ، علاوه بر پرکاری ایشان ، نشانگر علاقه خاص  به دانشگاه و دانشگاهیان بود. تحمل زیادی که ایشان در شنیدن آراء و نظرات مختلف داشت نیز از ویژگیهای خاص ایشان در این جلسات بود.
وی افزود: احیای شورای های مختلف اقماری مانند شورای عالی ایرانیان خارج از کشور یا  شورای عالی آموزش و پرورش  و فعال کردن دیگر شوراهای مرتبط با علم و فرهنگ از ویژگیهای ایشان بود. خود ایشان، هم خوب درس خوانده بودند و هم وسعت نظر داشتند و همین موضوع ارتباط ایشان با دانشگاهیان را تسهیل کرده بود. در ضمن توان ایشان در تحمل نظر مختلف نیز از خصوصیت خاص ایشان بود.
دکتر حداد عادل با اشاره به اینکه ایشان میراث دار مشکلات زیادی از دولت قبل بود گفت : ایشان هیچ گاه پرونده قبلی ها را باز نکرد و عیبی از  دیگران بازگو نمی کرد. هیچ گاه هم گله و ناراحتی از برخی را داخل مردم نیاورد و اخلاق مدار بودند به گونه ای که تلاش می کردند که حرکت همگان را در مسیر رشد کشور متحد کند. فصاحت در بیان در کنار فهم عمومی و مردمی سخنرانی های ایشان نیز قابل توجه بود.
عضو  شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت : هر گاه برای موضوعی به ایشان مراجعه می شد، اولا خوب گوش دادند و مساله را خوب می فهمیدند و بعد دستورات لازم را می دادند و برای اجرای آن دستورات نیز پیگیری می کردند، که این موضوع کار را با ایشان آسان کرده بود. این خصوصیت را ما تنها در مقام معظم رهبری چه در دوران ریاست جمهوری و چه در دوران رهبری ایشان دیده ایم. مودب بودن، ویژگی ذاتی ایشان بود و در نظر همگان، حتی مخالفان ، آقای رئیسی به عنوان یک شخصیت خلیق شناخته می شد و احترام به همگان را همیشه در وجود ایشان، بود و بدون توجه به منافع سیاسی و مادی، به افراد ادب و احترام داشتند.

وی افزود: دکتر عبداللهیان مصداق یک دیپلمات ورزیده، نجیب ، انقلابی و شجاع بود و باید ایشان را مصداق اصول سه گانه عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی دانست، آیت الله ال هاشم نیز پدر  معنوی مردم آذربایجان بود و شخصیتی هوشمند، خردمند، پرکار ، حاضر در صحنه  در مشکلات بود، استاندار محترم نیز جوان، پرکار و متدین بود که متاسفانه نظام این افراد را از دست داد.


 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7