کد خبر: 25066| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ | ساعت ۱۷:۱۴:۰ | تعداد بازدید: ۲۰۱

هشتصد و بیستمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور امروز سه‌شنبه (25 اردیبهشت) با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و به ریاست محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد.
به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در این جلسه با گرامیداشت ایام دهه کرامت، میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، به دکتر عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی تبریک گفت و ضمن آرزوی موفقیت برای وی، از زحمات جهادگرانه دکتر سید مجید امامی دبیر سابق شورای فرهنگ عمومی در تلاش میدانی و مبتنی بر اندیشه وی تقدیر کرد.
وی ادامه داد: کار در میدان عمل، سختی‌های زیادی دارد چراکه هر چه کار انجام شود باز هم توقع می‌رود که کارهای جدیدتری انجام شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل انتصاب مدیران و معاونان جوان، انقلابی، معتقد و اهل اندیشه قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه دکتر خادمی علاوه بر فضل و دانش از فعالان مردمی حوزه فرهنگ بوده و قطعا شورای فرهنگ عمومی با تجربه و غیرت وی  همچون گذشته با موفقیت مأموریت خود را محقق خواهد کرد و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی حمایت خود را از شورای فرهنگ عمومی همچون گذشته خواهد داشت، گفت: تمام تلاش بر این خواهد بود که مصوبات شورای فرهنگ عمومی بدون کمترین تغییر در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسد که تاکنون هم اینگونه بوده است و مصوبات شورای فرهنگ عمومی از محتوای کارشناسی ارزشمند برخوردار بوده است.
حرکت در عرصه فرهنگ باید عالمانه باشد
وزیر فرهنگ و رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور در جلسه امروز شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: با انتصاب خانم خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور یک سنت نوین در این شورا رقم خورد و برای نخستین بار یک بانو در سمت دبیری شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب شد. وی ادامه داد: مسائل فرهنگی کشور در بخش کلان با هم اشتراک دارد و در حوزه اولویت‌ها منطقه به منطقه متفاوت است؛ به عنوان مثال در استان اصفهان که یک استان است با توجه به وسعت ویژه‌ای که دارد و شامل انواع اقلیم‌ها و فرهنگ ها است و نمی‌توانیم برای کل استان یک سیاست واحد را اختصاص دهیم، باید در حوزه فرهنگی عالمانه حرکت کرد و برنامه ریزی مبتنی بر شناخت دقایق و ظرائف کار باشد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7