کد خبر: 25030| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۲۳ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ | ساعت ۱۲:۲۵:۰ | تعداد بازدید: ۷۰۲

معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور گلوگاه مهمی برای کیفیت و عدالت در کل نظام آموزش عالی است.
دکتر سید جلال موسوی، معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست خبری رئیس  سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور که امروز (یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت) در محل سازمان سنجش برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: ارزیابی کیفیت و نظارت بر آموزش از وظایف مهم سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور است که به تحقق کیفیت و عدالت آموزشی منجر می‌شود.
دکتر سید جلال موسوی در تشریح دلایل تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، گفت: موضوع ایجاد این سازمان ملی بیش از یک دهه است که در سیاست‌های کلان کشوری در حوزه آموزش مطرح بوده است. در سال ۹۲ در سیاست‌های کلی آموزش و پرورش و در سال ۹۳ در سیاست‌های کلی علم و فناوری و همچنین در سند تحول آموزش و پرورش و در سند نقشه جامع علمی کشور به موضوع ایجاد سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پرداخته شده است.
وی در مورد دلیل عدم تشکیل این سازمان ملی تاکنون تأکید کرد: تعارض منافع میان سازمان‌ها و نهادها از دلایل تأخیر در تشکیل این سازمان ملی بوده است و باید رئیس جمهور محترم و از نهادهای ذیربط تشکر کرد که در دولت سیزدهم این تعارض منافع را کنار گذاشتند تا سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با اهداف تعریف شده شکل گیرد.
معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: همانگونه که سازمان استاندارد برای محصولات عینی در حال فعالیت است و از یک دهه قبل از وزارت صنعت، معدن و تجارت مستقل شد، سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور از وزارت علوم مستقل می‌شود و برداشت ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که ابن سازمان جایگاه مهمی در سنجش آموزش‌ها خواهد داشت.
دکتر موسوی در پایان خاطرنشان کرد: ارزیابی کیفیت و نظارت بر آموزش از مهمترین وظایف سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور است و با شکل‌گیری این سازمان ملی کیفیت و عدالت آموزشی محقق می‌شود.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7