کد خبر: 24935| تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، ۱۳ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ | ساعت ۱۱:۱۶:۰ | تعداد بازدید: ۴۳۸

دکتر فرهمندپور رییس شورای فرهنگی اجتماعی خانواده و زنان در چهارمین دوره آموزشی دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت حضور یافت و ضمن تشریح وضعیت زنان و جایگاه مسائل خانواده در ساختار سیاسی کشور به تشریح ابعاد ادبیات این موضوع و آسیب شناسی دیدگاه های مختلف در این زمینه پرداخت.
به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این دوره که در روزهای 6 و 7 اردیبهشت در تهران و برای جمعی از اعضای فعال این تشکل دانشجویی از سراسر کشور در محل دانشکده امور مالی دانشگاه خوارزمی برگزار شد، دبیر ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی با نقد بهره برداری سیاسی جناح های مختلف از موضوعات مرتبط با حوزه زنان و خانواده در جهت تقابل و توازن قوا در جریان های سیاسی، انتخاباتی و موسمی، به ارزیابی سهم دغدغه های مرتبط با این موضوع در ساختار حکمرانی کشور پرداخت.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن مهم دانستن افزایش فرصت کنشگری زنان در سپهر سیاسی کشور و تقویت ساختارهای فعال موجود در این زمینه، ساختارسازی یا صرف افزایش کمّی زنان کنشگر سیاسی را کافی ندانست و بر ضرورت تمرکز بر حل مسائل واقعی زنان و نهاد خانواده و ارائه کارنامه بر این اساس تأکید کرد. 
دکتر فرهمندپور با تشریح مأموریت های ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی، از دانشجویان فعال و دغدغه مند خواست تا با شناسایی مسائل واقعی زنان و خانواده ها در میدان عینی جامعه در مسیر سیاستگذاری مطلوب تر و اثربخش تر این نهاد سیاستگدار کمک کنند.
وی افزود: ارزیابی میزان اثربخشی سیاست‌های طراحی شده و فعالیت همه جانبه در مسیر ادراک سنجی اجتماعی و البته ادراک‌سازی مثبت در راستای سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات همه اجزاء ساختار حکمرانی جمهوری اسلامی از مأموریت‌های مهم تشکل‌های دانشجویی است.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7