کد خبر: 9768| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۱۷ دی سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۰:۳۲:۰ | تعداد بازدید: ۳۱۳۰

رئیس شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده به همراه چند تن از اعضای شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده با حضور در منزل سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی مراتب تسلیت خود را به خانواده ایشان ابلاغ کردند.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، زهرا آیت­‌اللهی، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده در این دیدار نامه‌ای به همسر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تقدیم کرد، متن این نامه به شرح ذیل است:
بسمه‌تعالی

همسر محترم شهید سرافراز سپهبد حاج قاسم سلیمانی
سال‌ها در تب‌وتاب زندگی کردید و در کنار سردار رشیدی روزگار را سپری کردید که به فرموده رهبر عزیزمان «در راه خدا و انجام وظیفه از هیچ کس و هیچ چیز پروا نداشت».
او که در عنفوان جوانی مسئولیت لشکر 41 ثارالله را بر عهده گرفت و در عملیات­های زیادی از جمله والفجر 8، کربلای 4، کربلای 5 و ... حضور مؤثر داشت مطمئناً از آرامشی در خانه توسط سرکار عالی بهره­مند بوده که توانسته این‌چنین در سنین جوانی انجام وظیفه نماید.
برای او که جنگ در تابستان 67 به پایان نرسید و دوران جدیدی را برای مبارزه با استکبار جهانی آغاز نمود و زمانی را در مرزهای شرقی با اشرار و باندهای مواد مخدر مبارزه کرد، زمانی در جنگ­های متعدد و گروه­های مبارز فلسطینی حضور پیدا کرد و آنها را یاری کرد از جمله جنگ 33 روزه
و بالاخره وقتی با توطئه جدید غرب و پشتیبانی کشورهای متحجر منطقه گروهک‌­های تروریستی اعم از داعش و جبهه النصرة شکل گرفتند، مأموریتی تازه یافت و آن هم مقابله با این تهدیدات در دو کشور عراق و سوریه بود که در مسیر این مأموریت به درجه رفیع شهادت نائل گردید.
در تمام این دوران بی‌­شک همراهی، هم‌دلی و ایثار و از خودگذشتگی شما همسر گرامی، عزم و تلاش آن شهید را در مبارزه استوارتر می‌­کرده است. حفظ و حراست از حریم امن خانه و خانواده و استقامت شما، این شهید را پایدارتر کرده است و به گفته مقام معظم رهبری «مدظله­العالی»: «خانواده­‌های شهدا خیلی عزیزند. من همیشه عرض کرده‌­ام که در سنگر مقدم دفاع از ارزش‌­ها و دفاع از انقلاب و دفاع از اسلام و دفاع از قرآن، شهیدان ما هستند و بلافاصله پشت سر این‌ها خانواده‌­هایند؛ پدرها، مادرها، همسرها، فرزندان؛ این را باید قدر دانست. تأثیرات این شهاد‌ت‌­ها برای اسلام و مسلمین چیز کمی نیست». 
امروز فقط شما عزادار نیستید تمام ملت ایران، نه تمام آزادگان جهان عزادار این شهید والامقام هستند. تمام کودکان شهدای مدافع حرم امروز دوباره یتیم شده­‌اند، ولی آنچه که بر قلب و دل آدمی تسلی می‌­دهد کلام قرآن است که می­‌فرماید: «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ يُرْ‌زَقُونَ» و کلام معصوم است که می‌­فرماید: «اشرف الموت قتل الشهاده» چنین عاقبتی زیبنده و حق حاج قاسم سلیمانی است که در مکتب توحیدی پرورش یافته و سال‌ها جان برکف برای این مکتب تلاش و مجاهده کرده است و بی‌­شک خون مقدس این شهید برکات زیادی خواهد داشت.
روح بلند این شهید بعد از رها شدن از جسم مادی بهتر و بیشتر می­‌تواند پشتیبان خانواده و همسر و فرزندان باشد.
شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده این مصیبت را به خانواده سردار بزرگ اسلام به خصوص همسر و فرزندان ایشان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای ایشان صبر جمیل مسألت داشته و برای روح بزرگ آن شهید طلب مغفرت می­‌کند.
 
زهرا آیت‌­اللهی
رئیس شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7