کد خبر: 24030| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۱۷ دی سال ۱۴۰۲ | ساعت ۸:۲۴:۰ | تعداد بازدید: ۲۸۶

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: اهمیت اقامه و برپا داشتن نماز در جامعه مطابق دستورهای اسلام همواره مورد تاکید است و بنابراین اقامه و برپا داشتن تنها به نماز محدود و خلاصه نمی‌شود، بلکه قرآن نیز به مانند نماز باید همواره در جامعه اقامه و برپا داشته شود.
حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور امروز در سی امین اجلاس سراسری نماز در زنجان با بیان اینکه به‌اندازه کافی به تفسیر معانی و توجه عمیق و ریشه دار به قرآن در ۴۰ سال گذشته اهتمام صورت نگرفته است،اظهار کرد:نیاز است در سه ماه آینده (رجب، شعبان و رمضان) با برنامه ریزی لازم نهضت قرآنی را تبیین کنیم.
وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از پنج هزار روحانی در نهادهای مختلف دولتی، نظامی و انتظامی کشور داریم، گفت: نیاز است به ترویج فرهنگ نماز و قرآن در بین قشرهای مختلف بپردازیم.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: اهمیت اقامه و برپا داشتن نماز در جامعه مطابق دستورهای اسلام همواره مورد تاکید است بنابراین اقامه و برپا داشتن تنها به نماز محدود و خلاصه نمی‌شود، بلکه قرآن نیز به مانند نماز باید همواره در جامعه اقامه و برپا داشته شود.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان اجرایی باید به فریضه نماز و قرآن توجه ویژه داشته باشند، بیان کرد: از هیات دولت می‌خواهم هر چند ماه یکبار نیم ساعت را به تفسیر نماز و قرآن اختصاص دهند.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه ۷۰۰ روز طی چهار سال مقطع تحصیلی را به دلیل مناسبت‌ها، تعطیلی بین ترم و تابستان تعطیل هستند، خاطرنشان کرد: ترویج قرآن در حوزه و دانشگاه باید مورد توجه قرار بگیرد و انتظار داریم تعطیلات کمتر شود.
وی افزود: این انتظار را داریم که ماه رمضان امسال متفاوت از گذشته در ترویج فریضه نماز و قرآن باشد و تفسیر صریح و کامل آیات قرآن مجید و تبیین آن برای مخاطبان در جامعه به خوبی انجام شود.
این مفسر قرآن راه‌های ارتباط با خدا را مسیری برای در امان ماندن فرزندان از آسیب‌ها دانست و گفت: نماز و قرآن قدرت انسان‌ها را تقویت می‌کند.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر توجه ویژه مسئولان به فریضه الهی نماز و قرآن، گفت: ترویج نهضت قرآنی در کشور بسیار ضروری است. 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7