کد خبر: 23750| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۱۱ آذر سال ۱۴۰۲ | ساعت ۱۸:۳۶:۰ | تعداد بازدید: ۳۵۲

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، شرایط امروز غزه را حاصل حقوق بشر فاقد معنویت دانست و گفت: مظهر مناسبات منحط نظام‌های مدعی حل مشکلات بشر، انسان است.
به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در آیین اختتامیه جشنواره ملی زوج مانا در هتل فدک مشهد گفت: نگاه اسلام به عنوان یک نگاه فطری به نیازهای واقعی بشر (ازجمله تشکیل خانواده)، متفاوت از سایر نظام‌های فکری امروز جهان است که اغلب توجه به فردیت و لذت‌های فردی را ترویج می‌کنند.
فجایع غزه؛ حاصل حقوق بشر فاقد معنویت
وی افزود: امروز با تفکراتی مواجه هستیم که به ظاهر توجه به تمایلات فردی و آزادی‌های انسانی و حقوق بشر را فریاد می‌زنند، اما در عمل، نمایشگاه روشنی همانند جنایات غزه را ایجاد می‌کنند که در واقع پایان مسیر نظام لیبرال دموکراسی و مکاتب بشری و مناسبات غلط نظام‌های روشنفکرانه را نشان می‌دهد.
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، شرایط امروز غزه را حاصل حقوق بشر فاقد معنویت دانست و گفت: مظهر مناسبات منحط نظام‌های مدعی حل مشکلات بشر، انسان است به همین دلیل زشت‌ترین صحنه‌های نقض حقوق بشر، نژادپرستی عریان و علم بدون تعهد و ناشی از خلأ معنویت و هدایت‌گری الهی را در غزه شاهد هستیم.
ازدواج یعنی گذر از تمایلات فردگرایانه به نفع یک تربیت بزرگ
وی تصریح کرد: در موضوع خانواده نیز همینطور است و اگر مناسبات فردگرایانه را مبنای تشکیل زندگی قرار دهیم، مطابق محاسبات عقلی نباید ازدواج کنیم زیرا تشکیل خانواده در واقع تشکیل نهادی برای گذر از تمایلات نفسانی و فردگرایانه به نفع یک تربیت بزرگ (که بنیاد تحولات بشری خواهد بود) است.
حجت الاسلام والمسلمین رستمی، زوج‌های مانا را مجموعه‌ای از همین خانواده‌های موفق معرفی و با اشاره به شخصیت والای حضرت فاطمه (س) و فرزندان ایشان تاکید کرد: خانواده فاطمی بهترین الگو برای خانواده‌های مسلمان است؛ خانواده‌ای که در وصف عظمت ایشان سوره مبارکه هل اتی نازل می‌شود و فرزندانی در این خانواده تربیت می‌شوند که هر یک عالمی را حرکت داده و سفینه نجات برای بشریت می‌شوند.
جریان تربیتی رایج، جوانان را از حقایق و بایسته‌های زندگی غافل می‌کند
وی همچنین ضمن نقد فضای رسانه‌ای امروز و رقابت‌های غلط در ترویج سبک زندگی مبتنی بر فردیت و لذت‌گرایی گفت: جریان عمده تربیت امروز، مسابقات و رقابت‌های اشتباهی است که از دوران دبستان و آموزش عمومی برای کسب رتبه برتر در کنکور آغاز می‌شود و با غفلت از سایر بخش‌های تربیتی، غفلت جوانان نسبت به حقایق و بایسته‌های زندگی را موجب می‌شود بنابراین رسالت همه ماست که نسبت به هدایت و روشنفکری فرزندان این کشور، چه در سطح خانواده و چه در فضای اجتماعی اهتمام جدی داشته باشیم.

منبع:ایلنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7