کد خبر: 23363| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲۹ مهر سال ۱۴۰۲ | ساعت ۱۴:۶:۰ | تعداد بازدید: ۵۸۲

آیین آغاز مسابقات ورزشی دانش‌آموزان سراسر کشور و رونمایی از طرح صد در صد (صد مسابقه در صد روز) صبح امروز با حضور وزرای آموزش و پرورش و ورزش و جوانان برگزار شد.
این آیین با حضور رضامراد صحرایی و کیومرث هاشمی در مدرسه پسرانه شهید دستغیب و همزمان در بیش از 100 هزار مدرسه سراسر کشور برگزار شد.
وزیر آموزش و پرورش در ‌این برنامه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همواره توصیه‌‌هایی در خصوص سه موضوع تحصیل، تذهیب و ورزش داشته‌اند، گفت: انجام این سه کار موجب عاقبت به‌خیری هر فردی خواهد شد و حال وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش دست به دست هم داده‌اند تا شما دانش‌آموزان در این سه کار موفق باشید.
رضامراد صحرایی افزود: در آموزش و پرورش و براساس سند تحول بنیادین، ۶ نوع تربیت دنبال می‌شود که یکی از آن‌ها تربیت بدنی و ورزش است، حوزه‌ای که بسیار مهم و حیاتی است.
وزیر آموزش و پرورش یاد‌آور شد: اگر‌ می‌خواهیم ایران‌مان قوی شود، باید مدرسه‌ها قوی شوند و هنگامی که مدارس قوی شوند، تمامی مسائل جامعه درست خواهد شد. در نتیجه بیش از پیش باید به مدرسه توجه کرد.
در ادامه وزیر ورزش و جوانان با اشاره وجود بیش از ۱۶ میلیون دانش‌آموز در کشور اظهار کرد: ۱۶.۵ میلیون فقط یک عدد نیست، بلکه یعنی استعداد، استعدادهایی که ایران قوی را بسازند.

محور اصلی برنامه‌های وزارت ورزش‌ روی فعالیت‌های ورزش دانش‌آموزی متمرکز است
کیومرث هاشمی افزود: در حال حاضر محور اصلی برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان روی فعالیت‌های ورزش دانش‌آموزی متمرکز است و اعتقاد قلبی و راسخ داریم که هرچه همکاری مشترک با وزارت آموزش و پرورش بیشتر شود، در همه ابعاد ورزش موفق خواهیم بود.
وی افزود: در گذشته هرچه قهرمان داشتیم از درون مدرسه رشد می‌کردند، ان‌شالله با فعالیت‌های مشترک و برگزاری برنامه‌ها و مسابقات دانش‌آموزی مجددا این امر مسیر خواهد بود.
فدراسیون ورزش دانش‌آموزی پشتیبان 54 فدراسیون ورزشی کشور
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نقش فدراسیون ورزش دانش‌آموزی تاکید کرد: این فدراسیون می‌تواند نقش پشتیبان را برای ۵۴ فدراسیون ورزشی کشور ایفا و قهرمانان خوبی را‌ به جامعه ورزش معرفی کند.
هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین طی دو ماه آینده در شورای عالی ورزش کشور، از دو سند با حضور ریاست جمهوری رونمایی خواهد شد که محور اصلی آن‌ها آموزش و پرورش و ورزش دانش‌آموزان است. ان‌شالله براساس این دو سند گام‌های اساسی برداشته خواهد شد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7