کد خبر: 23042| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۶ شهریور سال ۱۴۰۲ | ساعت ۱۳:۱۰:۰ | تعداد بازدید: ۶۱۳

عضو فرهنگستان علوم گفت: مدیر فرهنگستان علوم باید دارای سعه صدر باشد و ویژگی دکتر مخبر این است که از سربازی به سرداری رسیده است.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، آئین تکریم از خدمات ۲۵ ساله دکتر رضا داوری اردکانی در فرهنگستان علوم و معارفه دکتر محمدرضا مخبر دزفولی، با حضور اشخاص سرآمد علمی در فرهنگستان علوم برگزار شد.
دکتر علی اکبر صالحی، عضو وابسته فرهنگستان علوم در این مراسم گفت: دکتر داوری حق استادی بر گردن خیلی از ما دارند و حرف زدن راجع به ایشان کار سختی است. 
وی افزود: اگر ایدئولوژی و فلسفه را دو وجه متمایز اندیشه‌ورزی انسان بدانیم، انقلاب اسلامی با وجهه ایدئولوژی که به‌ شخصی دارد تحقق یافته است، اما در سطح بین‌المللی وجه فلسفی آن در حال نمایان است. 
صالحی تصریح کرد: امور جزمی در جای خودش ولی امور عینی برای بررسی زندگی باید پای میدان بیاید و الان وقت شکوفا شدن آن است و زمان هم‌اکنون برای فیلسوفان است چرا که پرسش‌های بسیاری وجود دارد.
عضو وابسته فرهنگستان علوم ادامه داد: نسل زد سرگشته و گم گشته است و چیزی نمی‌داند، ظهور انقلاب اسلامی تلنگری به اذهان عمومی زد و انسان را به معرفت‌شناسی آگاه کرد. زمانی نهیلیسم حکمرانی می‌کرد و نسل زد دوباره با خطر مواجهه شدن با نهلسیم روبه روست. 
وی بیان کرد: بنده تخصصی در حوزه فلسفه ندارم، اما علاقه‌مند به معاشرت با فیلسوفان هستم. 
عضو وابسته فرهنگستان علوم اضافه کرد: ویژگی خاص دکتر اردکانی تواضع در علم و حکمت و دانش و اخلاق و ادب است که ایشان اسوه ای برای نسل کنونی و آینده است و عمق تفکر، خلاقیت و نوآوری و انتقادپذیری و تواضع در شخصیت استاد قابل رویت است. 
صالحی گفت: مدیر فرهنگستان علوم باید دارای سعه صدر باشد و ویژگی دکتر مخبر این است که از سربازی به سرداری رسیده است و می‌تواند صحبت‌های مختلف را استماع و بهترین‌ها را انتخاب کند.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7