کد خبر: 22798| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۱۱ تیر سال ۱۴۰۲ | ساعت ۱۳:۳۵:۰ | تعداد بازدید: ۳۷۶

آیت الله رشاد با بیان اینکه ما به حد کفایت مبانی علوم انسانی اسلامی را بررسی نکردیم، گفت: در این مسیر لازم است این مسیر را ادامه بدیم تا به تولید جهان نو منتهی شود. باید پارادایم جدیدی را بنا کنیم.
آیت الله رشاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره و نخستین اجلاس سرآمدان آموزشی کشور، با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب درباره نهضت نرم افزاری و تولید علم، اظهار کرد: همزمان با صدور این فرمان، ۴۵ آسیب و چالش در مسیر نهضت نرم افزاری و تولید علم در ۷ دسته استخراج شد که باید مورد توجه قرار می‌گرفت.
وی ادامه داد: در چهار دهه اخیر جهش علمی خوبی در کشور رخ داده و ده‌ها دانش در کشور شکل گرفته است. بسیاری از این دانش‌ها بر مبنای حکمت دینی گسترش جهانی پیدا کردند. پیشبرد این روند شتاب بخشیدن به این روند نیازمند به آسیب‌شناسی است.
آیت‌الله رشاد بیان کرد: همچنین در برخی حوزه‌ها فلسفه های مضاف بر علوم تأسیس شده است و در ۷۰ فلسفه مضاف مشغول به کار هستیم و ۲۰۰ کتاب منتشر کردیم اما هنوز جای کار دارد، خصوصا در حوزه علوم انسانی نیازمند تولید علم هستیم.
وی اضافه کرد: ما به حد کفایت مبانی علوم انسانی اسلامی را بررسی نکردیم، در این مسیر لازم است این مسیر را ادامه بدیم تا به تولید جهان نو منتهی شود. باید پارادایم جدیدی را بنا کنیم.
آیت الله رشاد گفت: تحول هر علمی از دو نقطه آغاز می شود اول در مبانی و دوم منطق و روش شناسی است. نقصیه دیگر اهتمام اندک به تولید منطق و روش باید مورد توجه قرار گیرد. در الگوی علم نباید مقلد دیگران باشیم. هر جامعه ای که علم تاسیس می کند باید خودش الگو داشته باشد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7