کد خبر: 22427| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۳۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ | ساعت ۱۳:۵۵:۰ | تعداد بازدید: ۳۳۹

«رحیم‌پور» گفت: جامعه غرب به لحاظ فرهنگی عقب مانده اما به لحاظ تکنیک و صنعت پیشرفت کرده و باعث شده تا ملتی بی‌هویت از نظر اعتقادی شوند و لذا زمانی که مردم بی‌عقیده شوند بنیان خانواده فرو می‌ریزد و این آغاز انحطاط جامعه است.
«حسن رحیم‌پور ازغدی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست تخصصی بررسی راهبردهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب فیلم، سریال، مستند و انیمشین ذیل نخستین جشنواره «فیلم و فیلم‌نامه ایثار» که امروز با حضور حجت‌الاسلام «مهدی حسن‌زاده نامقی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، «علی‌اصغر رجبی» رئیس بسیج هنرمندان سپاه امام رضا علیه‌السلام، جمعی از هنرمندان و صاحب‌نظران در پردیس مهر کوهسنگی برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و بزرگ معلم هنر و رسانه سید شهیدان اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی اظهار داشت: دنیایی که غرب برای کشورها و تمدن‌ها ساخته رو به افول است. امروز تکنیک سینما برای غرب است و تنها به دنبال اسارت فرهنگی و هویتی کشورها و خلق صحنه‌های زیبا بدون در نظر گرفتن محتواست.
وی خاطرنشان کرد: ایدئولوژی غلط در هنر باعث شده تا سینما رسانه‌‎ای بی‌جهت و عاری از عقیده باشد که هیچ پیام اخلاقی برای مخاطب ندارد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دنیای غرب صفات بد را برای قهرمان شایسته می‌داند و لذا تلاش دارد افرادی را با رذایل اخلاقی به عنوان قهرمان و اسطوره‌ برجسته کند.
رحیم‌پور افزود: راهبرد نظام سلطه، بهره‌گیری از فیلم‌سازی و قدرت اصحاب رسانه در جهت تخریب چهره‌ها و الگوهای کشورهای اسلامی و کشورهایی که عَلم اسلام و آزادیخواهی را در جهان برافراشته‌اند، است.
وی بیان داشت: قرآن کریم اولین و تنهـا کتاب اعتقادی مسلمانان است و تعالیم والای آن پیش از هــر علم مدونی، راهنمای زندگی گوارا برای انسان‌هاست.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: بالاترین افتخار بشر این است كـه راه شناخت اسـماء و صفات حـق بـر او مسدود نیست. بر اساس آیه شریفه قرآن «وَ قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْناً»، برای تولید محتوا برای مخاطبین جهانی باید با زبان خوش با مردم سخن گفت.
رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: به لحاظ فرهنگی جامعه غرب عقب مانده اما به لحاظ تکنیک و صنعت پیشرفت کرده و باعث شده تا ملتی بی‌هویت از نظر اعتقادی شوند و زمانی که مردم بی‌عقیده شوند بنیان خانواده فرو می‌ریزد و این آغاز انحطاط جامعه است.
انتهای پیام/

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7