کد خبر: 22102| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۸ اسفند سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۲:۴۲:۰ | تعداد بازدید: ۳۶۴

وزیر آموزش و پرورش گفت تمام نظام‌ها و حکومت‌های دنیا برای اِعمال حکمرانی خود نیاز به بستر و ظرفیتی دارند تا راهبردها در آن سیاستگذاری شود. این بستر آموزش و پرورش است.
یوسف نوری در همایش سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و آغاز هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی اظهار کرد: «امور تربیتی، صدقه جاریه شهیدان گرانقدر رجایی و باهنر است که برای ما به یادگار مانده است. این روز را خدمت تمامی عزیزان تبیرک عرض می‌کنم.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت: در ۱۵ آذر امسال همراه با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در محضر رهبر‌ معظم انقلاب حضور یافتیم،ایشان در این جلسه فرمودند «در موارد زیادی، شرایط جوری است که با غفلت دفعی، ضررهای بزرگی وارد می‌شود. یک مثال که هیچ وقت از ذهنم نمی‌رود، مساله حذف معاونت پرورشی از آموزش و پرورش است که بی سر و صدا حذف شد و بعدها دوباره احیا شد ولی این کاری که باید انجام می‌گرفت، انجام نگرفت و امروز داریم ضربه‌اش را می‌خوریم.»
نوری با اشاره تاسیس امور تربیتی در روز ۸ اسفند خاطرنشان کرد: در چنین روزی در سال 1358 این نهال پر برکت غرس شد و کسانی که این کار را انجام دادند مطمئنا کارشان بر اساس تقوا بود و یک شجره طیبه را کاشتند و افرادی بودند که در این زمینه کار کرده بودند.
نوری تصریح کرد: ارزش کار آن‌ها به جهت اینکه در تهذیب نفس باشد، نبست چرا که در این زمینه به بالاترین درجه یعنی شهادت رسیدند بلکه ارزش کار کردن آن‌ها به این دلیل اهمیت دارد که برای آموزش و پرورش بود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: شهید باهنر در مدرسه، شهید رجایی در تربیت معلم و شهید بهشتی هم در سازمان پژوهش آغاز به فعالیت کردند و مثلثی را با هدایت و معماری امام خمینی (ره) شکل دادند که منجر به تشکیل این شجره طیبه شد.
وی در خصوص شکل‌گیری امور تربیتی اظهار کرد: تمام نظام‌ها و حکومت‌های دنیا برای اِعمال حکمرانی خود نیاز به بستر و ظرفیتی دارند تا راهبردها در آن سیاستگذاری شود. این بستر آموزش و پرورش است.
نوری ادامه داد: آموزش و پرورش قبل از انقلاب اسلامی تحت روش و سیاست‌های ستمشاهی بود، پس از انقلاب نیاز بود تا کارهایی انجام شود. در این راستا انقلاب فرهنگی صورت گرفت و بخش زیادی از کتاب‌ها حذف شدند. این اِعمال حکمرانی باید انجام می‌شد، یعنی نظام اسلامی در این راه باید نیرو را برای آینده تربیت می‌کرد و لازم بود تا نیروهای جدید پای کار بیایند.

منبع:پانا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7