کد خبر: 22083| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۶ اسفند سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۲:۳۱:۰ | تعداد بازدید: ۳۵۱

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانش آموختگان علوم مهندسی در مفهوم اقتصاد دانش بنیان و توسعه کشور‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند.
دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا درباره توجه دانشگاه آزاد اسلامی به قشر مهندس با توجه به اینکه ۵ اسفند در تقویم ایرانیان روز مهندس نامگذاری شده است، گفت: امروزه مبحث دانش آموختگان علوم مهندسی در مفهوم اقتصاد دانش بنیان و توسعه کشور‌ها در حوزه اقتصاد، علم و فرهنگ جایگاه ویژه‌ای دارد. 
وی افزود: ظرفیت نوآورانه ملت‌ها به توانمندی دانش آموختگان عرصه علوم مهندسی بر می‌گردد. به تبع نیازمند توجه ویژه به تربیت مهندسان و کارآمودگی مهندسان برای ایفای نقش در جامعه هستیم. 
دکتر طهرانچی تصریح کرد: بر اثر بی دقتی‌ها و عدم تعامل محیط عمل با محیط علم با غفلت‌هایی از سوی اقبال اجتماعی به جامعه مهندسی مواجه هستیم که تصحیح این مورد جز با ارتباط تناتنگ محیط علم و عمل در عرصه مهندسی میسر نیست. 
** نقش کشور در تربیت مهندسان کارآزموده برای توسعه اقتصادی انکارناپذیر است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این که کشور نیازمند مهندسان کارآزموده است و دانشگاه‌ها وظیفه دارند مهندسانی کارآزموده برای ایفای نقش در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فناورانه کشور‌ها تربیت کنند واقعیتی انکارناپذیر است، تاکید کرد: در این جهت لازم است دانشگاه‌ها یک بازآرایی را در نوع تربیت مهندس داشته باشند. 
** مراکز پژوهشگری دنیا مهندسان ایرانی را جذب می‌کنند
دکتر طهرانچی ادامه داد: در کشور در زمینه تربیت حرفه‌ای پزشک نسبت به تربیت مهندس موفقیت بیشتری کسب کرده ایم. عرصه مهندسی را به سان عرصه تربیت پژوهشگر رقم میزنیم؛ بنابراین مهندسان خیلی خوبی که تربیت می‌کنیم عمدتا از سوی مراکز پژوهشگری دنیا جذب می‌شوند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مهندسانی می‌خواهیم که بتوانند آینده کشور را بسازند. روز مهندس یادآور این نکته است تا نقاط قوت خود را بر شماریم. 
** چهارمین کشور تربیت کننده مهندس در دنیا هستیم 
دکتر طهرانچی با بیان اینکه چهارمین کشور تربیت کننده مهندس در دنیا از نظر تعداد هستیم، تاکید کرد: باید برای کیفیت و کارآمدی مهندسان فکر و برنامه ریزی کنیم و راهی را پیدا کنیم تا اقبال اجتماعی دوباره بتواند به این ضرورت اجتماعی برگردد. 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: روز مهندس را به تمام مهندسان دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی و مهندسانی که در حال تربیت در دانشگاه هستند تبریک عرض می‌کنم و انشالله در تربیت مهندسان کارآمده برای اعتلای اقتصاد کشور جمهوری اسلامی ایران سلامت باشند.

منبع:خبرگزاری آنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7