کد خبر: 21732| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۴ دی سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۰:۱۵:۰ | تعداد بازدید: ۳۷۷

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم اختتامیه و نمایشگاه رویداد ملی طراحی برای کودک یکی از مولفه‌های مهم در قدرت کشور را جوانی جمعیت برشمرد.
 انسیه خزعلی در این مراسم با بیان اینکه عامل و مولفه اصلی قدرت کشور ما در مسئله‌ای نهاده شده که متاسفانه در دوره‌ای دچار کم‌ توجهی شده است ، گفت: میزان منابع ، مساحت کشور ، توانمندی‌های علمی و اقتصادی همه از مولفه‌های تاثیرگذار در قدرت کشورهاست اما مادامی که جمعیت جوان و نیروی انسانی کارآمدی برای بهره‌برداری از این مولفه‌ها وجود نداشته باشد عملا قدرت کشور رو به زوال خواهد رفت.

وی با بیان اینکه فقط جمعیت جوان کشور است که می تواند از علم برای بهبود اقتصاد و از منابع برای رفاه مردم استفاده کند، اظهار داشت: سرمایه عظیم انسانی با درنظر گرفتن کمیت و کیفیت می تواند مانع ضرر‌های مهم آینده هر کشور شود.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر نقش زنان در جوانی جمعیت و رشد جمعیت تصریح کرد: نقش زنان و اهمیت بانوان برای نهادینه کردن ضرورت تشکیل خانواده و پایداری خانواده بسیار تاثیرگذار و مهم است.

وی با اشاره به اینکه اگرچه شرایط اقتصادی در فرزندآوری موثر است، اما نباید از تاثیر عوامل دیگر غافل شد، اضافه کرد: من منکر تاثیر اقتصادی نیستم اما احیای فرهنگ ایثار ، فرهنگ حیات بخشی ، فرهنگ بقا و علاقه به ادامه نسل می تواند از عواملی باشد که خانواده را به فرزندآوری تشویق کند.
خزعلی افزود: افزایش فرد گرایی، منفعت اندیشی، رفاه طلبی و دوری از مواجهه با شرایط سخت و مشکلات را می توان از دیگر عوامل کاهش فرزندآوری در کشور ذکر کرد.

وی با بیان اینکه براساس قانون جمعیت می توان در بخش‌های اقتصادی پشتوانه و تسهیلات ارائه کرد، گفت: با تاکید براینکه ما در برابر جامعه و نسل بعد مسئول هستیم و به همین دلیل باید در زمینه ازدواج و فرزندآوری پیشگام باشیم؛ امیدواریم با کمک همه مردم، خیران و پشتیبانی دولت در زمینه اقتصاد و قانون شاهد رشد کمی و کیفی جمعیت باشیم و در حمایت از مادران، فرزندآوری و تحکیم خانواده گام کوچکی برداریم. 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7