رئیس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور، نمایندگان آموزش و پرورش با رویکرد دیپلماسی آموزشی انقلابی و کنشگرانه نه منفعلانه و اهتمام الهام بخشانه نه واردات کننده و با پرهیز از خودانزوایی و صرفا برای تجلیگری نظام تعلیم و تربیت ایران اسلامی در موضوع دگرگونی آموزش در اجلاسهای قطر و پاریس با موفقیت حضور یافتند.
مهدی فیاضی در خصوص سمینار دگرگونی آموزش در پساکرونا، اظهار کرد: در اجلاس سران کشورها در سازمان ملل و در نیویورک در مهر ۱۴۰۱به دلیل اثرات جهانی کرونا، «اجلاس دگرگونی آموزش» برگزار خواهد شد، لذا در راستای غنیسازی محتوای این سمینار، تاکنون ۳پیش اجلاس بانکوک( مجازی)، اجلاس قطر(مجازی) و اجلاس حضوری پاریس از سوی یونسکو برگزار شد که البته هیچ سندی در این اجلاسها تولید و تصویب و ابلاغ نشد و صرفا تجمیع دستاوردها و ایدههای آموزشی کشورها در پساکرونا برونداد پیش اجلاسها بوده است.
وی افزد: نمایندگان آموزش و پرورش با رویکرد دیپلماسی آموزشی انقلابی و کنشگرانه نه منفعلانه و اهتمام الهام بخشانه نه واردات کننده و با پرهیز از خودانزوایی و صرفا برای تجلیگری نظام تعلیم و تربیت ایران اسلامی در موضوع دگرگونی آموزش در اجلاسهای قطر و پاریس با موفقیت حضور یافتند.
فیاضی ادامه داد: ماحصل حضور هیئت ایران در فرصت مفید ۳و نیم روزه، ۱۸برنامه فشرده و ارزشمند بود که شامل؛ ملاقاتهای دوجانبه با کشورها و سخنرانی در پنل فرعی و حضور در رویدادهای موازی و اعلام کتبی مواضع در اجلاسیه و برنامهریزی برای مدرسه سعدی ایران در پاریس بود. بنابراین با اعلام موضع ایجابی با معرفی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برخی دستاوردهای ارزشمند مرتبط و اعلام موضع سلبیِ چرایی رد مفادی از توصیه نامه۲۰۳۰دنبال گردید.
وی اضافه کرد: از همه مهمتر و در اقدامی نادر و ستودنی دفترچه مکتوب ۸صفحهای نظرات تخصصی ایران در۶محور اجلاس و در مورد عدم اقبال ایران از مفاد مربوطه توصیهنامه۲۰۳۰به تعداد ۱۹۲جلد چاپ شد و به تمام نمایندگیهای ۱۹۲کشور جهان در یونسکو تحویل شد و مراحل اخذ مجوز و بارگذاری فایل آن مواضع در قسمت ایران سایت یونسکو در مراحل قطعی شدن است که مواضع ایران را ماندگارتر میکند.
رئیس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور، تصریح کرد: عناوین و محتوای دستاوردها و ایدهها و مواضع جمهوری اسلامی ایران با رویکرد ایجابی و سلبی در نشستهای نخبگانی و متخصصین در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و با مشورت نماینده وزارت امور خارجه پیش بینی شده بود که با اتمام سمینار به پیوست فایل آن تقدیم میشود.
وی افزود: طبیعتا رعایت اختصار نویسی و اختصارگویی ویژه سمینارهای بین المللی لازم بود و به مرکز بین الملل آموزش و پرورش، توصیه شده است که ان شاءالله برای رساندن پیام نظام تعلیم و تربیت ایران اسلامی به جهانیان دیپلماسی آموزشی را از ۲کانال دولتی و کانال مراکز ممتاز مردم نهاد مدرسهای با صلابت انقلابی و با ظرافتهای بین المللی توسعه دهد و با هیاهوسازی مغرضین و شایعهسازان، خود انقباضی نکنند.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت