کد خبر: 20736| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۱۱ تیر سال ۱۴۰۱ | ساعت ۹:۱۸:۰ | تعداد بازدید: ۵۸۸

امام جمعه شیراز گفت: کم‌کاری مدیران دستگاه‌های متولی در اجرای نقشه مهندسی فرهنگی قابل قبول نیست و ناظران اجرای نقشه باید هر چه زودتر تکلیف این دستگاه‌ها را دراین زمینه مشخص و گزارش اقدامات انجام شده را هم به اطلاع شهروندان برسانند.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به افزایش اجاره خانه‌ها در شیراز گفت: افزایشی رویه اجاره خانه در این شهر باعث شده برای شهروندان مشکلاتی بوجود آید که حل این موضوع همکاری همگانی را می‌طلبد.
آیت الله دژکام همکاری تعدادی از صاحب خانه‌ها در مشخص کردن قیمت‌هایی عادلانه برای اجاره خانه را کاری پسندیده دانست و افزود:علیرغم اینکه تعدادی از صاحب خانه‌ها قیمت اجاره هارا به شدت افزایش داده اند، اما صاحب خانه‌های هم هستند که مراعات حال هم وطنان را می‌کنند واین جای تحسین دارد.
او گفت: همکاری صاحب خانه با مستاجر وکمک به او از مصادیق کار خیر است واگرهمه دراین زمینه برادرانه پای کار باشند مطمئنا برکت مال خود را خواهند دید.
نماینده، ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در بخشی از خطبه‌های امروز نماز با اشاره به نقشه‌ی مهندسی فرهنگی، این نقشه را یکی از راه‌های معنوی شدن سومین حرم اهل بیت دانست و گفت: علی‌رغم اینکه نقشه تدوین شده و در اختیار مسئولان قرار گرفته از ۴۶دستگاه متولی تنها ۲۰دستگاه پای کار آمده آمد که این موضوع جای تامل دارد.
آیت الله دژکام افزود: کم‌کاری مدیران دستگاه‌های متولی در اجرای نقشه مهندسی فرهنگی قابل قبول نیست و ناظران اجرای نقشه باید هر چه زودتر تکلیف این دستگاه‌ها را دراین زمینه مشخص و گزارش اقدامات انجام شده را هم به اطلاع شهروندان برسانند.
او رعایت عفاف و حجاب و‌توجه به ارزش‌های اخلاقی را از مطالبات مردمی دانست و افزود: اکثر مردم در جامعه خواستار توجه ویژه به رعایت عفاف و حجاب و ارزش‌های اخلاقی هستند و در این زمینه اگر می‌خواهیم به دستاورد‌های خوبی دست پیدا کنیم و جلو‌فحشا را بگیریم ترویج ازدواج آسان، تامین هزینه‌های اولیه برای تشکیل زندگی مشترک، اشتغال زایی برای جوانان جویای کار ونذر حجاب می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7